شناسهٔ خبر: 121240 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظورتامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن انجام شد:

الحاق ۱۵هکتار از اراضی دولتی به شهر بشرویه خراسان جنوبی

ببینید/پیشرفت پروژه های نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از الحاق ۱۵ هکتار از اراضی دولتی شهر بشرویه جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی)محمدحسین قاسمی گفت: درجلسه کارگروه زیربنایی،توسعه روستایی،عشایری،شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست خراسان جنوبی مقرر شد تا سقف ۱۵ هکتار زمین دولتی در مجاورت سایت قبلی شهر بشرویه که قابلیت آبرسانی دارد در قالب دو فاز جهت اراضی موردنیاز طرح نهضت ملی مسکن واگذار شود. 

وی افزود: شش هکتار از این اراضی در قالب فاز اول آماده واگذاری است و ۹هکتار باقیمانده منوط به جابجایی کارخانه آسفالت این شهر، در فاز دوم واگذار خواهد شد. 

معاون شهرسازی ومعماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در شهر طبس مسینای شهرستان درمیان هم درخواست واگذاری ۱۴.۵هکتار از اراضی، با توافق مالکان به این طرح را داریم که قرار شد پس از بررسی جهاد کشاورزی برای تعیین درجه مرغوبیت زمین های کشاورزی در این خصوص تصمیم گیری شود. 

قاسمی گفت: با توجه به تعداد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن برای همه شهرها زمین تامین شده و در شهرهای قاین و طبس مسینا که مالکیت اراضی دولتی کم است توافق با مالکین عمده در دستور کارقراردارد.