شناسهٔ خبر: 121251 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران:

تخصیص ۳۸ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به جاده های مازندران

مازندران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اعلام اینکه در سفر رئیس‌جمهوری ۳۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان مصوب گردید ، گفت: تاکنون ۳۸میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهوری تخصیص یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (راهداری مازندران)، حسن جهانیان با اشاره به اینکه تکمیل و توسعه طرح‌های عمرانی مازندران در حوزه‌ راه‌ ارتباطی برون شهری ، راه روستایی، مصوبات هفدهمین سفر استانی رئیس جمهور به این استان سرسبز مازندران بود اظهار کرد: توسعه راه‌های روستایی یکی از دغدغه‌های اساسی دولت سیزدهم در مازندران است و اکنون بخشی از راه‌های روستایی استان فرسوده و غیراستاندارد است که باید با تخصیص اعتبارات برای رفع این چالش اقدام کرد.

وی بودجه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران را ۷۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ اعلام کرد و گفت: ۳۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان مصوب سفر ریاست جمهوری در مازندران داشتیم که برای تقویت ایمنی راه‌ها در محورهای مواصلاتی و حذف نقاط حادثه خیز در نظر گرفته شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران تصریح نمود: مازندران دارای یک راه اصلی گلوگاه تا رامسر و همچنین سه محور اصلی ارتباطی به تهران شامل جاده چالوس، هراز و سوادکوه به علاوه محور ساری کیاسر سمنان است که با توجه به حجم میلیونی ترددها، باید برای توسعه و نوسازی این راه‌ها با نگاه ملی به صورت مستمر در تلاش باشیم.

این مسئول خاطر نشان ساخت: ۷۰ درصد ظرفیت پیگیری‌های سازمان راهداری کشور در محورهای مازندران بوده که این موضوع بیانگر موقعیت استراتژیک استان است.

وی با بیان این که بسیاری از راه‌های ارتباطی استان فرسوده است، گفت : رفع نقاط حادثه خیز و استاندارد سازی جاده‌های استان در بخش‌های مختلف نیازمند اعتبارات ملی است و در سفر رئیس محترم جمهور به استان این دغدغه‌ها به ایشان منتقل گردید که انشالله با تخصیص مابقی اعتبارات گام موثری در ایمنی جاده ها خواهیم برداشت.