شناسهٔ خبر: 121315 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی در مناطق کوهستانی/ خلیج‌فارس در پنج روز آینده مواج خواهد بود

برفروبی محورهای کوهستانی گلستان کارشناس هواشناسی با اعلام احتمال مسدود شدن راه های روستایی در مناطق کوهستانی از مواج بودن خلیج فارس در پنج روز آینده خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس هواشناسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۶ آذر و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز در مناطقی از گیلان ،‌اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی و ارتفاعات البرز مرکزی شاهد بارش پراکنده باران خواهیم بود.

وی با بیان اینکه نواحی جنوبی کشور شاهد بارش باران همراه با وزش باد و رگبار خواهد بود، افزود: بارش‌ها طی این مدت در برخی نقاط به شکل برف خواهد بود.

کارشناس هواشناسی با اعلام اینکه طی دو روز آینده در بخش شمالی کشور و ارتفاعات کرمان بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود،‌ تصریح کرد:‌ در روز شنبه با توجه به تقویت سامانه بارشی در مناطق جنوبی کشور بارش خواهیم داشت.

وی ادامه داد: روز یکشنبه این بارش‌ها در بخش‌هایی از استان کرمان، استان خراسان‌جنوبی ، سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان و شرق استان فارس ادامه خواهد داشت.

رفیعی با تاکید بر وزش بادهای شدید در شرق کشور در روزهای جمعه و شنبه، اعلام کرد: از روز جمعه تا یکشنبه کاهش دمای ۴ تا ۷ درجه را برای جنوب‌شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی با هشدار مواج بودن آب‌های خلیج فارس در پنج روز آینده، گفت: از امروز تا روز جمعه آب‌های دریا خزر نیز مواج خواهد بود.

کارشناس هواشناسی با تاکید بر بارش برف در ارتفاعات، افزود: احتمال آب‌گرفتگی ، مسدود شدن راه‌های روستایی و لغزندگی جاده‌ها در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور وجود دارد.

رفیعی وضعیت جوی تهران را نیمه ابری ،‌ابری، همراه با وزش باد پیش بینی کرد وگفت: بیشینه دمای تهران ۹ درجه و کمینه دمای نیز به ۴ درجه بالای صفر خواهد رسید.

وی در پایان سردترین منطقه کشور را دیزین بالا با دمای منفی ۱۰ درجه و امین آباد فیروزکوه در استان تهران با منفی ۸ درجه اعلام کرد.