شناسهٔ خبر: 121341 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

همه ۳۱ شهر استان خراسان جنوبی مشمول طرح قانون جوانی جمعیت می‌شوند

جوانی جمعیت خراسان جنوبی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، درحال حاضر زمین‌ در ۱۹ شهر این استان آماده تحویل به متقاضیان دارای سه فرزند و بیشتر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی)، وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در نشست خبری با موضوع قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های مرتبط با این قانون درمحل استانداری برگزار شد، گفت: تامین زمین در این شهرها انجام و طرح تفکیکی نیز مصوب شده لذا متقاضیان می‌توانند با مراجعه به ادارات راه و شهرسازی نسبت به تشکیل پرونده فیزیکی اقدام و وجه لازم را پرداخت کنند که در مدت یک ماه قرارداد دریافت زمین منعقد می‌شود.

وی بیان کرد: در طرح جوانی جمعیت در حوزه زمین و مسکن با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده هر ۳۱ شهر استان شامل این طرح می‌شود .

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در ۷ شهر استان زمین تامین و الحاق شده و طرح تفکیکی آن در حال تهیه است که دو تا سه ماه آینده با تصویب کمیسیون ماده پنج، متقاضیان می‌توانند برای تشکیل پرونده مراجعه کنند.

داعی ادامه داد: در دو شهر ماژان و قهستان تاکنون متقاضی جهت دریافت زمین در طرح جوانی جمعیت نبوده است.

وی با بیان اینکه طبق قانون جوانی جمعیت، زمین یا واحد مسکونی تحویل افراد دارای سه فرزند و بیشتر می‌شود، اظهار کرد: در ۲۹ شهر استان که زمین را به‌صورت ویلایی برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تامین کرده‌ایم، مشکل تامین زمین برای طرح جوانی جمعیت نداریم.

داعی عنوان کرد: در خصوص واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت محدودیت‌هایی در شهرهای قاین، بیرجند و طبس مسینا وجود دارد لذا پیگیری‌ها برای تامین زمین و واحد مسکونی در این شهرها در حال انجام است که در بیرجند به‌صورت انبوه‌ سازی و در قاین با مشارکت دو نفر متقاضی برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت: تاکنون هزار و ۹۴۴ نفر دارای بیش از سه فرزند در استان خراسان جنوبی برای دریافت زمین یا واحد مسکونی در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: براساس آیین‌نامه اجرایی این قانون در شهرهایی که کمبود زمین تامین شده وجود داشته باشد، اولویت با خانواده‌هایی است که فرم ج آنها سبز و فاقد مالکیت باشند و در اجرای این قانون فرم ج متقاضیان که قرمز بوده به سبز تبدیل می‌شود که در استان برای ۳۷ نفر این کار انجام شده است.

وی ادامه داد: انتقال سند مالکیت زمین‌ها در طرح فرزندآوری پس از پرداخت مبلغ آماده‌سازی و آخرین قسط به نام متقاضی، قابل واگذاری به غیر خواهد بود.