شناسهٔ خبر: 121355 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی:

برای افتتاح پروژه منتظر تشریفات نمی‌مانیم

عظیم طهماسبی مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت: برای افتتاح پروژه منتظر تشریفات نمی‌مانیم.

به گزارش پایگاه‌خبری وزارت راه و شهرسازی عظیم طهماسبی مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی درخصوص پروژه توسعه و بهسازی ترمینال فرودگاه‌ بیرجند گفت: برای افتتاح پروژه منتظر تشریفات نمی‌مانیم.

طهماسبی افزود: این طرح از ابتدای سال ۹۸ آغاز شد و فاز نخست آن شامل پروژه توسعه ترمینال با حمایت شرکت فرودگاه‌ها در آبان ماه سال جاری به اتمام رسید و پس از نصب تجهیزات ترمینالی مورد استفاده قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد پروژه در دولت سیزدهم انجام شد، افزود: پروژه توسعه ترمینال با اعتبار ۵۲ میلیارد تومان به اتمام رسید.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی ضمن اشاره به ظرفیت ترمینال جدید گفت: این ترمینال برای اعزام و پذیرش حدود ۷۰۰ هزار مسافر در سال در نظر گرفته شده و نسبت به قبل با توسعه ۳۰۰ درصدی همراه است.

طهماسبی با اشاره به توسعه چهار هزار و ۲۰۰ مترمربعی ترمینال فرودگاه بیرجند تشریح کرد: پروژه توسعه به اتمام رسیده و طرح به‌سازی در مرحله تهیه اسناد مناقصه قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، یکی از مهم‌ترین رویکردهای دولت سیزدهم گره نزدن دستاوردها بر بهانه‌ها و مناسبات تقویمی است. پیش از این رئیس جمهور نیز بارها در سخنرانی‌های خود بر افتتاح سریع پروژه‌ها و در اختیار مردم قرار گرفتن آن ها تاکید کرده است.

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، به منظور تحقق اهداف دولت مردمی مبنی بر افزایش هرچه بیشتر بهره وری و ارائه خدمات به مردم، از تعریف پروژه های کم اهمیت صرف نظر کرده و سیاست خود را بر اتمام طرح های نیمه تمام و مطالبات بر زمین مانده معطوف کرده است. برای مثال پروژه باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد یک الگوی تمام عیار برای انجام کار جهادی، تخصصی، پر خطر و شبانه روزی بود که توسط دولت سیزدهم و مدیریت شرکت فرودگاه‌ها به نفع مردم به سرانجام رسید.

پروژه بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد نه تنها پایان کار شرکت فرودگاه‌ها نبود بلکه می‌توان آن را نقطه عطف طرح‌های عمرانی این شرکت مادر تخصصی دانست؛ به گفته حمیدرضا سیدی معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در فرودگاه‌های کشور باید خدمتی متناسب با شأن مردم و نظام جمهوری اسلامی ارائه شود.

در راستای اجرای سریع و با کیفیت دیگر طرح های نیمه کاره فرودگاهی می توان به اتمام پروژه توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند اشاره کرد که پیش از این قرار بود در دهه مبارک فجر به بهره برداری برسد اما چند ماه زودتر در اختیار مردم قرار گرفت.