شناسهٔ خبر: 12138 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

نمودارها، چارت‌ها و نقشه پروژه‌های پیشنهادی در کریدورهای ریلی؛

جذابیت‌ها و جزئیات ۶ پروژه ریلی اولویت‌دار برای سرمایه گذاری خارجی

ریل خط راه‌آهن ۶ پروژه اولویت‌دار ریلی کشور توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در همایش بین المللی «فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی» معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ستاد خبری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل و مسکن و شهرسازی٬ پروژه‌های اولویت‌دار ریلی که قرار است در همایش بین المللی «فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی» از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور معرفی شود شامل ۶ پروژه است.

پروژه ریلی گرگان-بجنورد-مشهد با طول ۵۷۰ کیلومتر با سرمایه‌ ۱۹۸۰۰ میلیارد ریال٬ پروژه ریلی رشت-آستارا با طول ۱۸۳ کیلومتر  با اعتبار مورد نیاز ۱۵۰۰۰ میلیارد ریال٬ پروژه ریلی کرمانشاه-خسروی به طول ۳۳۰ کیلومتر و سرمایه ۱۳۶۰۰ میلیارد ریال٬ پروژه ریلی شیراز-بوشهر-عسلویه به طول ۶۴۴ کیلومتر و با اعتبار مورد نیاز ۳۵۶۰۰ میلیارد ریال٬ پروژه ریلی چابهار-زاهدان –بیرجند با ۱۱۰۰ کیلومتر و با سرمایه مورد نیاز ۳۶۵۰۰ میلیارد ریال٬ پروژه ریلی درود-خرم‌آباد-اندیمشک با طول ۳۷۶ کیلومتر و با اعتبار مورد نیاز ۳۶۴۰۰ میلیارد ریال پروژه‌های اولویت‌دار ریلی هستند.

بسترهای عمومی و قانونی موجود در ایران در راستای مشارکت عمومی-خصوصی (PPP) باعث شده که جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ریلی وجود داشته باشد.

امکان تأسیس صندوق پروژه با مشارکت صنایع و معادن٬ کاهش ریسک سرمایه‌گذاری با مشارکت دولت در پروژه‌های ریلی٬ امکان تأسیس هتل‌ها و مراکز خدمات رفاهی-گردشگری در اطراف ایستگاه‌ها بعد از اخذ مجوز از مراجع ذی‌صلاح٬ وجود بازار مناسب حمل کالا با رشد شتابان بخش‌های فولاد٬ سیمان٬ معدن٬ پتروشیمی و غیره٬ امکان معرفی به بانک‌ها و صندوق توسعه ملی جهت اخذ تسهیلات و تضمین خرید محصول از جمله جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ریلی ایران است.


همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی ۱۱ و ۱۲ مهرماه با حضور نمایندگان کشورهای مختلف در تهران برگزار می‌شود./

نظر شما