شناسهٔ خبر: 121411 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان خبر داد :

رفع تصرف بیش از ۵۱۵ هکتار اراضی دولتی خراسان رضوی به ارزش ۴ هزار و ۷۴۷ میلیارد ریال

اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری، اقدام قانونی و رفع تصرف بیش از ۵۱۵ هکتار از اراضی دولتی به ارزش ۴۷۴۷ میلیارد ریال انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، سرهنگ مجید علی نیا فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی در حاشیه نشست مدیر کل راه و شهرسازی استان با بازرسان سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی گفت: از ابتدای سالجاری مامورین یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان خراسان رضوی با هماهنگی دستگاه های قضایی و انتظامی و در اقدامی مشترک توانستند بیش از ۵۱۵ هکتار از اراضی دولتی را رفع تصرف نمایند که نسبت به سال گذشته ده درصد افزایش داشته است.

وی به ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده اشاره کرد و گفت: ۴ هزار و ۷۴۷ میلیارد ریال ارزش رفع تصرفات اراضی از اول سالجاری در شهرهای طرقبه و شاندیز، سبزوار، مشهد و دیگر شهرستان ها تا به حال بوده که مامورین یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی این استان در انجام ماموریت اقدامات لازم در این خصوص را انجام داده و تحویل اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی شد.

علی نیا از حمایت سردار فرماندهی انتظامی استان، شهرستان‌ها و مسئولان قضائی در همکاری و همراهی با این مجموعه قدردانی کرده و گفت: سامانه ۱۶۵۶ آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مستند و مستدل در جلوگیری و مقابله با هرگونه تصرف اراضی ملی است.  وی از اجرای احکام ۱۹۲۳۷۵ مترمربع خبر داد و گفت: اجرای احکام مذکور به ارزش ۵۲۷ میلیارد ریال است که این اتفاق در سایه پیگیری‌ها و تلاش‌ها حاصل شده است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی تصریح کرد: آگاه‌سازی عمومی برای مقابله با هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی و دولتی با مشارکت و حمایت دادگستری و پلیس پیشگیری و وی در مناطق مختلف استان در حال انجام است و امیدواریم نتایج آن ارتقا آگاهی مردم برای مقابله قانونی با متصرفین به اراضی بیت المال باشد.

علی نیا افزود: در سالجاری نیز همانند سال‌های قبل همچنان بحث کنترل اراضی تحت‌پوشش راه و شهرسازی استان خراسان رضوی را به طور جدی پیگیری کرده و از اراضی تعیین حدود طبق نقشه‌ ابلاغی صیانت کرده و شناسایی اراضی تصرف شده را ادامه خواهیم داد.