شناسهٔ خبر: 121419 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای:

۱۷۰ پروژه فعال راهداری و حمل نقل جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد

۱۷۰ پروژه راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۷۰ پروژه فعال راهداری و حمل نقل جاده ای استان اعم از راه های روستایی، روکش آسفالت، رفع نقاط حادثه خیز، احداث پاسگاه های پلیس راه، ایجاد راهدارخانه ها، خط کشی و نصب علائم در دست اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کهگیلویه و بویراحمد) محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: تنها در زمینه راه های روستایی استان ۹۶۰ میلیارد تومان قرارداد دارد به این معنا که کار در حال انجام است.

وی افزود: امسال ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی ( روستاهای بالای ۲۰ خانوار ) در استان آسفالت شده است که در این مدت مدت کوتاه این اقدام بی نظیر بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: طبق تعهد دولت سیزدهم قرار است تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان مدت چهار ساله آسفالت شود. محمدی عنوان کرد: در صورت تخصیص به موقع اعتبار، حدود یک و نیم برابر امسال راه روستایی در استان آسفالت خواهد شد.

وی ابراز داشت: در مدت ۹ ماه اخیر بالای ۱۵۰ راه روستایی با جمعیت بالای ۲۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد آسفالت شده که می توان اعلام کرد یک نهضت آسفالت راه روستایی در استان انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: امسال ۸۰۰ کیلومتر خط کشی با اعتبار حدود ۱۲ میلیارد تومان انجام و ۳۵ کیلومتر نیوجرسی افزون بر ۸۰ میلیارد تومان در استان نصب شده است.

محمدی اضافه کرد: امسال بیش از یک هزار و ۵۰۰ تابلو در جاده های استان نصب شده است و تابلوهای جدیدی که نصب می شوند با پایه کامپوزیت هستند و همچنین ۱۴۰ کیلومتر روکش و لکه گیری آسفالت انجام شده است.

وی ادامه داد: در حوزه پروژه های شاخص هم رفع دو نقطه حادثه خیز گل زردی و لار شاه بهرام با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار، روشنایی سه تونل با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان و پل ۱۶۰ متری در جاده شهید طیب و احداث ۱۰ کیلومتر در همین روستا به صورت امانی انجام گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پروژه لنده -تراب یک مسیر ۵۴ کیلومتری را به ۱۱ کیلومتر می رساند و پل ۹۱ متری روی آن احداث شده است.

محمدی ابراز داشت: از شهریور ماه ۱۴۰۰ تاکنون افزون بر ۳۴ نقطه حادثه خیز (پر تصادف) در استان کهگیلویه و بویراحمد رفع شده و یا در حال رفع هستند. بر اساس برآوردها هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه‌های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر دیگر استان‌هاست.