شناسهٔ خبر: 121422 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

هوانوردی، همچنان زنده، پر تلاش و امید آفرین است

وزیر راه و شهرسازی هوایی بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در پیامی به مناسبت ۱۶ آذر ماه، (هفتم دسامبر) روز جهانی هواپیمایی کشوری و همزمانی آن با روز دانشجو با اشاره به اینکه صنعت هواپیمایی مرهون دلیر مردان و بانوان متخصص است و با تبریک ویژه این همزمانی به دانشجویان هوانوردی، این صنعت را همچنان زنده، پر تلاش و امید آفرین برشمرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در اولین بعد از ظهر کاری خود به مناسبت سالروز صنعت هواپیمایی ۱۶ آذر ( ۷ دسامبر) در شامگاه چهارشنبه 16 آذرماه از مرکز کنترل فضای کشور بازدید و در تماس رادیویی روز جهانی هواپیمایی کشوری را به خلبانان در حال پرواز در آسمان ایران تبریک گفت.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در پیام تبریک به مناسبت سالروز صنعت هواپیمایی ۱۶ آذر ( ۷ دسامبر) بیان داشت: ۱۶ آذر ماه، هفتم دسامبر، روز جهانی هواپیمایی کشوری، بهانه‌ای برای تقدیر و تجلیل از سرمایه‌های ارزشمند انسانی در این صنعت کلیدی و زیرساختی است. این فرصت را مغتنم می شمارم تا از تک تک متخصصان این صنعت، چه در حوزه نظارتی-حاکمیتیِ سازمان هواپیمایی کشوری و چه در حوزه‌های خدمات رسانی تشکر و قدردانی نمایم.

وی افزود: بلاشک مجاهدت‌های بی‌بدیل متخصصان خستگی ناپذیر این صنعت در همه حوزه‌ها، اعم از خلبانی، کنترل ترافیک هوایی، مهندسی تعمیر و نگهداری، ترافیک و خدمات زمینی فرودگاه‌ها، زیرساخت‌های ناوبری هوایی، زیرساخت‌های فنی مهندسی فرودگاهی، هوانوردی عمومی و کلیه بخش‌های پشتیبان و برنامه‌ریز در پشت صحنه یک پرواز، موجب شد تا این صنعت همچنان زنده، پر تلاش و امید آفرین باشد.

بذرپاش با اشاره به اینکه صنعت هواپیمایی کشوری مرهون شما دلیر مردان متخصص و بانوان گرامی است، تصریح کرد: امروز که فرصتی جدید برای خدمت رسانی در این حوزه برعهده اینجانب گذاشته شده است، دستان شما را به گرمی می‌فشارم و از شما می‌خواهم تا با همراهی و همگامی همدیگر، موجبات پیشرفت این صنعت پیشرو را به سوی روزهای طلایی فراهم آوریم.

وزیر راه و شهرسازی اذعان کرد: دور نخواهد بود که با توکل بر خداوند متعال و با ابزار دانش شما متخصصان، هم شاهد فعال سازی ظرفیت‌های نهفته باشیم، هم سهم طبیعی کشور عزیزمان از بازار منطقه را بدست آوریم و هم فرصت‌های جدید شغلی برای جوانان کشورمان ایجاد نماییم.

وی اظهار داشت: همزمانی روز جهانی هواپیمایی کشوری با روز دانشجو را به فال نیک می‌گیرم و تبریک ویژه این روز را مختص دانشجویان عزیز هوانوردی می‌دانم. اعتقاد دارم آینده این صنعت در دستان این بخش از خانواده هوانوردی است.

وزیر راه و شهرسازی پس از کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس با حضور در ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی در نشست شورای معاونان این وزارتخانه شرکت کرد.

بذرپاش در شورای معاونان با تأکید بر آغاز فصلی جدید در وزارت راه و شهرسازی، به برگزاری منظم شورای مسکن و شهرسازی و شورای حمل و نقل، توجه جدی به حوزه بین الملل، راهداری زمستانی، توجه جدی به تدوین و نهایی کردن احکام بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه، لزوم ابتکار عمل معاونان، توجه جدی به حوزه ارتباطی و اطلاع رسانی اشاره کرد.

وزیر راه و شهرسازی در شامگاه چهارشنبه 16 آذرماه روز جهانی هواپیمایی کشوری از مرکز کنترل فضای کشور بازدید و با کارکنان این مرکز گفتگو کرد.

مهرداد بذر پاش ۱۶ آذر ۱۴۰۱ با رای موافق ۱۸۷ نماینده مجلس به عنوان وزیر راه و شهرسازی انتخاب شد.