شناسهٔ خبر: 121427 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نصب و راه اندازی ۱۰ سامانه ثبت تخلف سرعت در محورهای خراسان شمالی/ پوشش کامل محورهای استان به سامانه های ثبت تخلف سرعت

سامانه ثبت تخلف مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از نصب و راه اندازی ۱۰ سامانه ثبت تخلف سرعت در محورهای این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، با نصب و راه اندازی این سامانه ها، تعداد دستگاه های ثبت تخلف سرعت در محورهای استان به ۴۰ سامانه رسید و به این ترتیب تمامی محورهای خراسان شمالی تحت پوشش صددرصدی سامانه های ثبت تخلف سرعت قرار گرفتند. 

وی مبلغ قرارداد نصب، راه اندازی، اجرا و ۵ سال نگهداری از سامانه های مذکور را حدود ۹ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از ۱۰ سامانه ثبت تخلف سرعت یاد شده، ۵ دستگاه در جاده دوطرفه و ۵ دستگاه در جاده یک طرفه نصب شده است تا تمامی محورهای استان تحت پوشش قرار گیرد.

وی اظهارکرد: در هر یک از محورهای بجنورد - آشخانه، آشخانه - چمن بید و چمن بید - جنگل گلستان یک سامانه، از سه راهی چمن بید تا گرمه ۳ سامانه، سه راهی پیش قلعه تا راز و جرگلان ۲ سامانه و محور بجنورد -شیروان ۲ سامانه ثبت تخلف سرعت راه اندازی شدند.

وی ادامه داد: این سامانه ها پس از اخذ کد پلیس، قابلیت اجرای قوانین ثبت تخلف سرعت را دارد که پیش بینی می شود این فرآیند حدود ۲ ماه به طول انجامد.

به گفته مشتری، سامانه های ثبت تخلف سرعت، سرعت لحظه ای و سرعت متوسط وسایل نقلیه را محاسبه و تخلفات را برای اعمال قانون به پلیس راهور  ارسال می کند.