شناسهٔ خبر: 121436 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در نشست بررسی زیرساخت های اجتماعی – فرهنگی شهر جدید هشتگرد مطرح شد؛

ضرورت استفاده از معماری ایرانی-اسلامی در اجرای پروژه‌های هشتگرد

شهر جدید هشتگرد نشست بررسی زیرساخت‌های اجتماعی- فرهنگی شهر جدید هشتگرد (مهستان) با حضور مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت عمران شهرهای جدید و با تاکید بر ضرورت استفاده از معماری ایرانی-اسلامی در اجرای پروژه‌ها برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت عمران شهرهای جدید، جلسه بررسی زیرساخت های اجتماعی – فرهنگی شهر جدید هشتگرد (مهستان) با حضور سید علیرضا مکبری مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت عمران شهرهای جدید و مدیران و مسئولان این حوزه از شهر جدید هشتگرد با دستور کار بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های فرهنگی در حال ساخت، چشم‌انداز سال ۱۴۰۲، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای سرانه‌های خدماتی برگزار شد.

با توجه به گزارش ارائه شده از سوی معاونت مسکن و شهرسازی شرکت عمران شهرجدید هشتگرد در حال حاضر ۳ مجموعه فرهنگی، ۳۶ باب مدرسه، ۱۶ مجموعه ورزشی، ۵ بوستان، ۱۰ باب مسجد و ۱۱ پروژه در حوزه بهداشتی در این شهر مشغول به فعالیت هستند.

بنا بر این گزارش ۳ مدرسه در سال جاری در شهر جدید هشتگرد در حال ساخت بوده و جانمایی ۴ پروژه آموزشی دیگر برای ساخت در سال ۱۴۰۲ انجام شده که ۲ مورد آن در سال آینده آماده کلنگ زنی خواهد بود و همچنین ۲ سوله ورزشی نیز هم اکنون در دست ساخت بوده که با تزریق منابع ظرفیت تکمیل و بهره برداری در سال جاری را خواهد داشت.

مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه این جلسه با تأکید بر ضرورت نیازسنجی ساخت پروژه ها در این حوزه در هر محله و بخش از شهرهای مذکور بیان کرد: بدون شک باید در این حوزه نظرسنجی عمومی صورت گرفته و از نخبه‌های محلی در رشد و ارتقای شهر استفاده کرد چراکه این امر بازتاب اقدامات صورت گرفته را چندین برابر می‌کند.

مکبری کمک گرفتن از خیرین و توجه ویژه به گسترش حوزه سرمایه گذاری و مشارکت را در این مسیر امری بسیار مهم دانست و افزود: ما باید در این دوره با نگاهی جدید به زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی نگاه کرده و ضمن امید آفرینی در سطح شهر؛ مردم را از تصمیمات خود آگاه کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید براینکه فضاهای فرهنگی و اجتماعی در سطح شهرهای جدید باید برگرفته از معماری و هویت ایرانی – اسلامی باشند گفت: در این راه به خصوص در ساخت مجموعه های گردشگری مانند باغ کتاب در سطح شهرها باید از روش های مدرن، فناورمحور و خانواده محور بهره برده و هوشمندسازی را به مرحله اجرا برسانیم.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به مشکلات فراوان شهر جدید هشتگرد در حوزه سرانه های خدماتی اضافه کرد: مسئولین مرتبط هرچه سریعتر باید با بهره گیری از ردیف بودجه تسهیلات پروژه های فرهنگی – اجتماعی گزارش راهبردی اقدامات لازم را تهیه و ضمن نیاز سنجی در تمامی محدوده ها پروژه های مشخص شده را تعریف و به مجموعه ستاد ارائه کنند.