شناسهٔ خبر: 12145 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پذیره‌نویسی دومین صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان مسکن در کشور

صندوق زمین و ساختمان پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان مسکن شمالغرب از امروز ۲۹ شهریور به مدت سه روز در فرابورس انجام می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، ایرج معزی مدیرعامل گروه ‌سرمایه‌گذاری مسکن در جلسه معارفه‌ای پیش از پذیره‌نویسی این صندوق، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های شرکت یادآور شد: در گذشته تامین مالی پروژه‌ها از طریق اعطای تسهیلات بانکی و پیش فروش واحد‌ها صورت می‌گرفت، ولی در سال‌های اخیر تنوعی که در روش ‌های تامین مالی در بازار سرمایه ایجاد شده است، گروه‌سرمایه‌گذاری مسکن را ترغیب نموده از روش‌های متنوع تامین مالی استفاده کند.

وی افزود: در همین راستا پس از انتشار موفقیت آمیز اوراق صکوک اجاره سال ۱۳۹۱، برنامه‌ریزی برای انتشار اوراق صکوک اجاره استصناع انجام شده و در حال اجرا است. همچنین اولین صندوق زمین و ساختمان گروه سرمایه‌گذاری مسکن توسط شرکت شمالغرب عرضه خواهد شد، امروز معرفی‌ می‌شود و در مهرماه سال جاری، دومین صندوق زمین و ساختمان گروه به نام پردیس پارسیان در فرابورس عرضه خواهد شد.

در ادامه هامونی، مدیر عامل فرابورس ایران با تشریح پتانسیل‌های موجود بخش مسکن از نگاه بازار سرمایه گفت: شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ حاضر در بازار سرمایه می‌تواند از ابزارهای نوین مالی نهایت استفاده را ببرند که شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، نیز این موضوع را به خوبی درک و اجرا کرده است.

هامونی در ادامه گفت: ابزار نوین صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان، این امکان را می‌دهد که سود پروژه مستقیما به سهام‌داران و مجموعه‌هایی که با خرید اوراق در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند برسد. افتتاح این صندوق‌ها که در زیر مجموعه‌های بانک مسکن صورت گرفته، در بلند مدت و با ادامه این روند، تحول عظیمی در صنعت ساختمان ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: تلاش ما این است که نمونه‌های موفقی را به جامعه سهام داران و جامعه ایرانی ارائه کنیم. این صندوق‌ها نیاز به پرستاری و بزرگ شدن دارد، همه باید مراقب این شخصیت حقوقی که جدیدا به موجب قانون شکل گرفته باشیم تا این ابزار جدید شکوفا و موفق شود.

علی اکبر کریمی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب به معرفی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب پرداخت، و گفت: شرکت دارای پتانسیل بالا در حوزه صنعت ساختمان در منطقه شمال غرب کشور است.

علیرضا بلگوری رئیس هیئت مدیره شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن سخنران بعدی این جلسه با اشاره به اینکه تامین مالی در کشور به شدت مطرح است گفت: بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی نقش به سزایی در پرداخت تسهیلات دارد و توانسته رکود پرداخت تسهیلات را بشکند.

وی در ادامه افزود: بانک مسکن با ۱۲۶۰ شعبه در کشور تنها بانکی است که با پرداخت منابع خرد تسهیلات مشارکتی ساخت و خرید مسکن را پرداخت کند.

بلگوری اظهار کرد: پرداخت تسهیلات۸۰،۶۰ و ۴۰ میلیون تومانی درشهرهای مختلف و پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی ساخت، پیشترفت خوبی را در حوزه مسکن و ساختمان ایجاد کرده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن توضیح داد: بانک مسکن در طی این سال‌ها تجربه خوبی کسب کرده و نقش موثری در خروج از رکود داشته است.

نظر شما