شناسهٔ خبر: 121451 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با تلاش شبانه روزی راهداری صورت پذیرفت:

بهره برداری ازسامانه های ثبت تخلف سرعت محورهای سوادکوه و کندوان مازندران

مازندران مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اظهار داشت: با همت و تلاش شبانه روزی این اداره کل بهره برداری از سامانه های ثبت تخلف سرعت با قابلیت پلاک خوان در محورهای سوادکوه و کندوان به بهره برداری رسید.

به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، حسن جهانیان تصریح کرد : با پایان عملیات اجرایی سامانه های ثبت تخلف سرعت در محورهای کندوان و سوادکوه توسط این اداره کل و دریافت کد پلیس این سامانه عملیاتی و وارد فاز بهره برداری گردید.

وی خاطر نشان ساخت: قابلیت پلاک خوانی این سامانه ها اطلاعات ذی قیمتی را برای برنامه ریزی مدیریت عرضه و تقاضای ترافیک و زیر ساخت های گردشگری فراهم می آورد چرا که مبدا و مقصد سفرها و میزان اقامت تمامی وسایل نقلیه مشخص می گردد.

جهانیان افزود: این سامانه علاوه بر پلاک خوانی تمامی وسائل نقلیه و ثبت سرعت آنها وسایل نقلیه ای را که دارای سرعت غیر مجاز لحظه ای در محل نصب سامانه ها و همچنین سرعت غیر مجاز متوسط در طول محور بوده اند را شناسایی و وسائل نقلیه متخلف اعمال جریمه می گردند.

وی ادامه داد: سرعت مجاز متوسط محور سوادکوه 100 کیلومتر بر ساعت برای خودروی سبک و 80 کیلومتر بر سرعت برای خودروهای سنگین می باشد همچنین سرعت مجاز برای محور کندوان 70 کیلومتر بر ساعت روز و 60 کیلومتر بر ساعت در شب می باشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران افزود: با بهره برداری از سامانه های ثبت تخلف سرعت در محورهای سوادکوه و کندوان در حال حاضر 136سامانه ثبت تخلف سرعت در محور های اصلی و شریانی و همچنین فرعی درجه یک پر تردد استان در حال بهره برداری و ثبت پلاک و سرعت تمامی وسایل نقلیه می باشد که امید آن می رود با بهره برداری از این سامانه ها شاهد کاهش تصادفات و حوادث در جاده های استان بوده و ایمنی تردد در محورهای استان ارتقا یابد.