شناسهٔ خبر: 121460 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در پنجمین جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی هرمزگان مطرح شد؛

پایان سال ۱۴۰۱ آخرین فرصت تشکیل پرونده و اخذ سند در عرصه های تصرفی هرمزگان

پنجمین جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی هرمزگان مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: فرصت ثبت‌نام این طرح تا انتهای سال است بر این اساس ساکنان بافت‌های فرسوده در بندرعباس برای تشکیل پرونده به دفاتر پیشخوان دولت و در شهرستان ها به ادارات راه و شهرسازی مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، عباس کمالی با بیان اینکه مشکل صدور سند در بافت‌های فرسوده هرمزگان برطرف شده است؛ اظهار داشت: شیوه نامه اجرایی واگذاری اراضی تصرفی در بافت فرسوده در هیئت دولت مصوب شده است و تا پایان سال ساکنان بافت‌های فرسوده بایستی برای اخذ سند مالکیت در این مناطق اقدام کنند.

کمالی با بیان اینکه این شیوه نامه مربوط به قانون بودجه سال ۱۴۰۱ است تاکید کرد: در صورتی که ساکنان بافت‌های فرسوده تا پایان سال ثبت نام نکنند، بعد از این تاریخ از دریافت سند املاک در این مناطق محروم می شوند و به همین دلیل توصیه می کنیم تا قبل از پایان سال ۱۴۰۱ برای تشکیل پرونده اقدام کنند و در محلات بافت فرسوده نیز اطلاع‌رسانی شده است.

کمالی با اشاره به اینکه ۴۳ درصد شهر بندرعباس در بافت فرسوده واقع شده است اظهار داشت: ساکنان تمام تمام محلات فرسوده از جمله آیت الله غفاری، اسلام آباد، نخل ناخدا و ... برای تشکیل پرونده اقدام کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: املاکی که تا قبل از سال ۹۴ در بافت‌های فرسوده احداث شده اند، ۲۰۰ متر آن بر اساس نرخ منطقه‌ای و مابقی با نرخ کارشناسی و املاکی که بعد از سال ۹۴ ساخته شده اند به طور کامل با نرخ کارشناسی محاسبه می شوند.

در ادامه، مدیران و معاونین دستگاههای عضو شورا هماهنگی راه و شهرسازی هرمزگان نیز در خصوص وضعیت موجود استان و نیازهای مختلف حوزه مدیریتی خود به ارائه توضیحات پرداختند.