شناسهٔ خبر: 121575 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

مشاور حقوقی وزیر و رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادها مطرح کرد؛

امکان تبدیل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به مرجع صدور مشاوره‌های تخصصی

نورایی مشاور حقوقی وزیر و رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادها ضمن تشریح نکاتی در خصوص صدور مجوزها، به این مسئله اشاره کرد که در آینده با ارتقاء شرکت به سازمان و افزایش نقش نظارتی، تبدیل آزمایشگاه به مرجع صدور مشاوره‌های تخصصی ممکن خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، اداره کل استان هرمزگان شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در هفته گذشته، میزبان مسئولینی از ستاد مرکزی شرکت، وزارت راه و شهرسازی و وزارت اقتصاد و دارایی بود. 

در این سفر مسولین ابتدا به بازدید و پیگیری روند پیشرفت پروژه رهیاب بتون رفته و در ادامه به سرکشی از وضعیت اداره کل شرکت در استان هرمزگان پرداختند. بررسی گزارش سه ماهه تکالیف مجمع عمومی شرکت آزمایشگاه و مشکلات پیش روی و بندهای سنواتی گزارشات حسابرسی از دیگر برنامه‌های سفر بود که با حضور نمایندگان عضو مجمع عمومی و مدیران شرکت انجام شد.  

مهدی نورایی نماینده تام‌الاختیار وزیر در مجمع عمومی شرکت در خصوص پروژه رهیاب بتون بیان کرد: این پروژه در محور بندر خمیر به بندرعباس با طول ۱۸ کیلومتر در دست ساخت است که یکی از ۳۵ پروژه بنیادی در دست اقدام شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در استان هرمزگان است.

وی با بیان اینکه در  این سفر آخرین وضعیت و روند پیشرفت پل بتونی با طول ۶۶۰ متر بررسی شد اعلام کرد: وظایف شرکت آزمایشگاه در اجرایی سازی و ساخت این پروژه و امور زیرساختی و روسازی پل با مسوولین مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه نورایی از اداره کل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان هرمزگان بازدید کرد و جلسه‌ای جهت بررسی فعالیت‌ها و برنامه‌های اداره کل با حضور مدیر کل و معاونان برگزار شد.

وی ضمن تشریح نکاتی در خصوص صدور مجوزها، به این مسئله اشاره کرد که در آینده با تبدیل شرکت به سازمان و افزایش نقش نظارتی، امکان تبدیل آزمایشگاه به مرجع صدور  مشاوره‌های تخصصی نیز ممکن خواهد شد.

در پایان مشاور حقوقی وزیر و رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادها نسبت به توسعه بیشتر نقش نظارتی شرکت حتی در پروژه‌های عمرانی بخش خصوصی، توسعه در بخش قراردادها و پروژه های خارجی و برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز تأکید کرد.

گفتنی است، محمدرضا جعفری مدیر کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان هرمزگان، مجموع نیروهای انسانی این اداره کل را  ۶۵ نفر اعلام کرد که ۲۰ نفر آنها ستادی هستند.

لازم به ذکر است، اداره کل شرکت در استان هرمزگان ۵ شعبه دارد و در مجموع شرکت آزمایشگاه در ۱۰ استان واحد کالیبراسیون دارد. علاوه برآن شرکت آزمایشگاه به سمت پروژه‌های برون مرزی و فراسرزمینی از قبیل قرارداد بین اداره کل استان خراسان جنوبی با افغانستان اقدام کرده است.