شناسهٔ خبر: 121587 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت و توسعه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور مطرح کرد؛

ایمنی راه اولویت نخست در افتتاح کنارگذر اسدآباد

فرمانداری اسدآباد معاون ساخت و توسعه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: در افتتاح و بهره‌برداری صد درصدی پروژه کنارگذر اسدآباد طبق زمان‌بندی درنظر گرفته شده با توجه به اولویت‌بندی کار که در زمینه تکمیل خط‌های مستقیم آن انجام شده، حداقل ایمنی که باید وجود داشته باشد تا راننده‌ها و وسایط نقلیه از این طرح استفاده کنند، اولویت نخست باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان) ، محمدرضا کدخدازاده معاون ساخت و توسعه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در جلسه بررسی مشکلات راه و شهرسازی اسدآباد، اظهار کرد: زیر بارترافیک رفتن باند برگشت کنارگذر با فشار استان و تصمیمی که شرکت ساخت مبنی بر باز شدن لاین مسیر برگشت کنارگذر از سمت کرمانشاه قبل از پایان سفر اربعین داشت تا مردم از آن منتفع شده و استفاده کنند، یک باب خیر بود و از نقش موثری در کاهش ترافیک و تصادفات برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم مراحل بعدی این پروژه ملی نیز با حساسیت بالایی در ضریب ایمنی طرح اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: توجه به تقاطع‌های این پروژه نیز برای احداث جزء واجبات بوده که باید انجام شود تا رانندگان و وسایط نقلیه بتوانند با فراغ بال از دو بانده شدن این پروژه استفاده کنند.

فرزاد تیموری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان هم در این جلسه با گلایه‌مندی از نما و منظر ورودی، خروجی و داخل شهر اسدآباد گفت: سیما و منظر شهری تعهد شهرداری است، سیما و منظر اسدآباد در ورودی و خروجی و داخل شهر اصلا خوب و مناسب نیست.

تیموری با تاکید بر راه اندازی کارگروه سیما و منظر اسدآباد تصریح کرد: برای تمام نماهای ساختمانی که ساخته می‌شود، باید شهرداری ورود پیدا کند و برخورد ضابطه مند داشته باشد و معابر شهری نیز ضابطه شهری داشته و مدیریت شود.

وی در رابطه با طرح جامع شهری اسدآباد هم گفت: طرح جامع اسدآباد در کمیسیون ماده پنج و کارگروه راه و شهرسازی مصوب شده و در شورای عالی به آن ایراداتی گرفته‌اند که مدیرکل راه و شهرسازی استان با جدیت پیگیر اخذ مراحل تایید نهایی آن است.

تیموری همچنین با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن خاطرنشان کرد: با توافقات لازم برای زمین طرح نهضت ملی مسکن اسدآباد که توسط اعضای شورای اسلامی شهر اسدآباد، فرماندار، شهرداری و راه و شهرسازی انجام می‌شود، الحاق محدوده به این شهر انجام گیرد سپس با انجام این توافقات به صورت گروه ساخت مسکن اجتماعی و حمایتی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: در این رابطه چند پهنه برای زمین طرح شناسایی شده که کمک در انجام هر چه سریع‌تر توافقات آن توسط اعضای شورای شهر، فرماندار و سایر دستگاه های ذیربط ضرورت دارد.

فرماندار اسدآباد با اشاره به کنارگذر اسدآباد و زیر بار ترافیک رفتن مسیر برگشت این طرح از سمت کرمانشاه در اربعین حسینی تصریح کرد: در سفر ۱۲ آبان ماه امسال استاندار همدان و مدیران کل راه و شهرسازی و شرکت زیرساخت به شهرستان و بازدید از کنارگذر یک جدول زمان بندی برای طرح کنارگذر اسدآباد مشخص کردند که این طرح در دو زمان‌بندی مشخص افتتاح شود و به بهره برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: از مدیرکل راه و شهرسازی درخواست داریم در رابطه با مصلی شهر اسدآباد در زمینی به مساحت ۲۳ هزار مترمربع موافقت کنند تا ادامه ساخت مصلی به عنوان یک ضرورت در شهرستان مجددا شروع شود.