شناسهٔ خبر: 121617 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان عنوان کرد؛

عامل انسانی بزرگترین عامل وقوع سوانح جاده‌ای در آذربایجان غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از عامل انسانی به عنوان بزرگترین عامل وقوع سوانح جاده ای در استان یاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در این مصاحبه رادیویی با اشاره به اجرای نزدیک به  ۱۵۰ کیلومتر آسفالت راه‌های روستایی و ۴۵۰ کیلومتر روکش آسفالت محورهای اصلی و فرعی در ۸ ماهه گذشته از سال جاری گفت: در این مدت همچنین ۳۰۰۰ کیلومتر خط کشی در محورهای مواصلاتی استان انجام شده است.

وی با اشاره به وجود و نگهداری ۱۶۲ کیلومتر روشنایی در سطح جاده های استان افزود: از ۳۵ نقطه پرحادثه در استان ۱۳ نقطه با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان حذف شده و ۹ نقطه نیز در حال انجام مراحل حذف و آشکار سازی است.

آرامون با اعلام اینکه نگهداری و ایمن سازی راه‌های محدوده شهرها جزو وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیست، اظهار کرد: با این حال این اداره کل نسبت به خط کشی محور ارومیه - گلمانخانه در محدوده دو شهر گلمان و ارومیه جهت کاهش سوانحات جاده ای اقدام کرده است.

وی ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی مسئولیتی در قبال روشنایی محورهای استان غیر از روشنایی نقطه ای در مناطق مستعد حادثه و روشنایی مناطق و گردنه های صعب العبور ندارد و بر این اساس روشنایی محور ارومیه - گلمانخانه و محور شهید کلانتری جزو وظایف این اداره کل نیست.

 آرامون گفت: متاسفانه عامل انسانی بزرگترین عامل وقوع سوانحات جاده ای در استان است و بیشتر تصادفات بر اثر تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توجه به جلو و عدم رعایت فاصله قانونی از خودرو مقابل رخ می‌دهد.

 این مقام مسئول اظهار کرد: وجود سرعت کاه‌های متعدد و غیر استاندارد بودن آنها که اکثرشان قبلا اجرا شده و محل این سرعت کاه‌ها توسط شورای ترافیک شهرستان ها تعیین و اجرا شده است به زودی توسط کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان ساماندهی خواهد شد. آرامون در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای استان گفت: اقدامات زود بازده جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای با ارائه تسهیلات برای صاحبان وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین انجام می شود.