شناسهٔ خبر: 121626 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در مراسم تجلیل از خادمین ستاد اربعین آذربایجان شرقی انجام شد:

تجلیل از مدیرکل و همکاران اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای در ستاد اربعین استان

تجلیل اربعین آذربایجان شرقی عابدین خرّم در مراسم تجلیل از خادمان ستاد اربعین استان، برگزاری مراسم اربعین امسال و خدمت‌رسانی به زائران حسینی را اقدامی کم‌نظیر دانست واز خدمات اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان شرقی) عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از همکاری با انگیزه همه دستگاه‌ها با ستاد اربعین استان، گفت: دولت سیزدهم در حد توان خود از این حرکت عظیم پشتیبانی کرده است، اما هیچ عاملی نباید جایگزین وجهه مردمی این حرکت شود و همه تلاش‌ها باید در راستای تقویت سبقه مردمی اربعین باشد.

 عابدین خرّم در مراسم تجلیل از خادمان ستاد اربعین استان، برگزاری مراسم اربعین امسال و خدمت‌رسانی به زائران حسینی را اقدامی کم‌نظیر دانست و گفت: تمام تلاش دشمنان امت اسلامی این بود که امسال این حرکت انجام نشود و پیاده‌روی اربعین به‌عنوان بزرگترین تجمع امت اسلامی و عامل تمدن نوین اسلامی اتفاق نیفتد؛ اما سیل خروشان زائران و دلبستگان اباعبدالله الحسین(ع) امسال هم به حرکت آمد و این حماسه بزرگ را رقم زد.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم و شخص رئیس‌جمهور عزم جدی داشتند تا این رویداد عظیم بهتر از سال‌های گذشته برگزار شود، افزود: امسال دولت با تمام توان پای کار آمد و هماهنگی‌هایی که با کشور عراق صورت گرفت، موجب شد که این اتفاق در امنیت کامل انجام شود.

خرّم با بیان اینکه حرکت اربعین یک حرکت مردمی است؛ افزود: کاری که مردم عراق در پذیرایی از زائران میلیونی اربعین انجام می‌دهند کار بزرگی است که از عهده هیچ دولتی برنمی‌آید؛ بنابراین انتظار این است که این حرکت عظیم، متوقف به کمک‌های دولتی نباشد؛ البته دولت با تمام توان پشتیبان این حرکت است، اما تلاش‌ها باید در راستای تقویت سبقه مردمی اربعین باشد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر تأمین زیرساخت‌های دائمی در مرزهای ایران با عراق تأکید کرد و گفت: از امسال باید برای زیرساخت‌ها برنامه‌ریزی کنیم تا در پذیرش زائران و ارائه خدمات مناسب به آنان دچار مشکل نشویم.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری و دبیر ستاد اربعین آذربایجان شرقی هم در این جلسه گزارشی از عملکرد کمیته‌های این ستاد ارائه کرد و گفت: ۴۲ موکب از استان در داخل خاک عراق و ۴ موکب در مرزهای مهران، شلمچه و تمرچین برای خدمت‌رسانی به زائران مستقر شدند و در مجموع ۴۳۰ هزار زائر در این موکب‌ها اسکان یافتند.

جعفر رزمی افزود: امسال بیش از ۳۰۰ هزار زائر از آذربایجان شرقی در ایام اربعین به عتبات عالیات اعزام شدند که تنها ۵۰ درصد از آنان در سامانه سماح ثبت‌نام کرده بودند و باید تلاش کنیم تا از سال‌های آینده همه زائران در این سامانه ثبت‌نام کنند.

وی همچنین آماده‌سازی ۱۳ هکتار زمین جهت پارکینگ در مرز مهران، اعزام ماشین‌آلات سبک و سنگین راه‌سازی و امدادی و اعزام ۱۷۰ دستگاه اتوبوس توسط شهرداری تبریز را از دیگر اقدامات ستاد اربعین استان برشمرد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان نیزدراین مراسم با اشاره به اینکه بیش از۵۰ هزار زائر اربعین توسط ناوگان حمل ونقل مسافری استان در این ایام از مبدا استان به مهران وبالعکس جابه جا شده اند گفت باتوجه به ظرفیت ناوگان مسافری استان برای سالهای آینده برنامه ریزی لازم برای استفاده از ظرفیتهای ناوگان کشورهای همسایه انجام شود. اورجعلی علیزاده افزود همچنین باتوجه به اعزام ماشین آلات اداره کل برای انجام عملیات عمرانی از مرز مهران باید تمهیدات لازم برای بهره برداری مفید از این ماشین آلات در عملیات عمرانی دراین درصورت گیرد.

در این مراسم از روسای کمیته‌های ۱۵گانه ستاد اربعین و فعالان این ستاد تجلیل شد.