شناسهٔ خبر: 121638 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هشت ماهه نخست سال جاری انجام شد؛

ساخت و روکش آسفالت ۱۹۸ کیلومترراه فرعی و روستایی مازندران

مازندران معاون فنی وراه های روستایی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای مازندران از روکش راههای فرعی بطول ۴۸ کیلومتر و ساخت و روکش آسفالت بطول ۱۵۰کیلومتر راه روستایی استان درهشت ماهه نخست سال جاری با اعتباری بالغ بر ۴.۵۲۳ میلیارد ریال خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران، یاسر ابراهیمی معاون فنی وراه های روستایی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای مازندران اظهار کرد: این عملیات درقالب ۱۳۹ پروژه در راه‌های فرعی و روستایی استان به صورت پیمانی و با استفاده از اعتبارات ملی و استانی در هشت ماهه سال جاری اجرا شده است.

 وی با بیان اینکه اجرای پروژه های فرعی و روستایی در استان تاثیر قابل‌توجهی در ارتقای ایمنی، کاهش تلفات رانندگی و تسهیل جابجایی بار و مسافر فرعی و روستایی خواهد داشت، افزود: ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها از جمله بازسازی، بهسازی و آسفالت راه‌ های فرعی و روستایی موجب تسهیل در داد و ستد و افزایش درآمد روستاییان شده و مانع مهاجرت آنها به شهرها می‌شود

معاون فنی وراه های روستایی ادامه داد: بهبود وضعیت راه‌های فرعی و روستایی می‌تواند به آبادانی این مناطق که از کانون‌های مهم تولید و ارزش آفرینی هر جامعه‌ به شمار می‌روند، کمک کرده تا مسیر کشور برای دستیابی به توسعه پایدار را نیز هموار کند.

وی همچنین در خصوص رعایت استانداردها در ساخت راه‌های روستایی گفت: ساخت راه‌های روستایی طبق مشخصات این راه‌ها که در ضوابط و آیین نامه‌های ابلاغی کشور وجود دارد انجام می‌شود.

ابراهیمی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۲۵۸ پروژه در دست اجرا با اعتباری بالغ بر ۲.۹۸۶ میلیارد ریال از محل ابلاغ های ملی و موافقت نامه های استانی در حوزه راه روستایی و ۳۰ پروژه  با اعتباری بالغ بر ۸۷۶ میلیارد ریال از محل ابلاغ های ملی و موافقت نامه های استانی در حوزه راه فرعی در برنامه اجرایی اداره کل قرار دارد.

معاون فنی وراه های روستایی اظهار کرد: ایمن سازی راه، ساخت و روکش راه روستایی به عنوان قسمتی از توسعه روستایی، یکی از فعالیت‌های این اداره کل را تشکیل داده که شامل حفظ و نگهداری راه‌های روستایی اعم از ترمیم و لکه‌گیری آسفالت، خط‌کشی راه‌های آسفالته، نصب علائم، شانه سازی و پاک‌سازی حریم راه‌های روستایی و ... است.

گفتنی است مازندران دارای ۹۹۱.۷ کیلومتر راه فرعی و  ۷۸۴۴ کیلومتر راه روستایی است.