شناسهٔ خبر: 121639 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برای مقابله با سیلاب های احتمالی انجام شد

تنقیه ۴۴۲ عدد پل آذربایجان غربی در ۸ ماهه نخست امسال

تنقیه عدد پل آذربایجان غربی  رئیس اداره ایمنی راهها و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از تنقیه ۴۴۲ دستگاه  پل در ۸ ماهه گذشته از سال جاری برای مقابله با سیلاب های احتمالی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، امیر یدبیضا رئیس اداره ایمنی راهها و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت : یکی از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با بحران خسارات مربوط به سیلاب ، دراواسیون به معنای بازگشایی مسیر جریان آب در ورودی یا خروجی یک پل و تنقیه به معنای تمیز کردن ، باز کردن و برداشتن گل و لای از پل موجود است که همواره جزو برنامه های اولویت دار این اداره کل مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: بر این اساس از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه ۴۴۲ عدد پل بویژه در نقاط حساس به احتمال وقوع سیلاب سراسر استان آذربایجان غربی توسط ماشین آلات و پرسنل خدوم راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تنقیه شد.

یدبیضا ادامه داد: بیشترین تنقیه به ترتیب در شهرستانهای بوکان با ۱۰۳ تنقیه پل، نقده با ۸۲ تنقیه پل و سردشت با ۵۸ تنقیه پل انجام گرفته است.