شناسهٔ خبر: 121640 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد؛

بارش باران و برف در محورهای مواصلاتی استان کرمان

بارش باران و برف در محورهاي مواصلاتي استان كرمان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با پیش‌بینی یخ‌زدگی در جاده‌های استان در ساعات پایانی امشب و فردا صبح گفت: رانندگان از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و با همراه داشتن زنجیر چرخ در صورت احتیاج به سفر قبل از هر چیز از سالم بودن وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، احسان عراقی‌زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان افزود: محورهای شمال و شمال غرب استان کاملا درگیر برف است و در محور دهبکری، بم و سینه جوانان نیز بارش برف را خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بارش برف شدید باران را در محور «بردسیر – سیرجان (گردنه کوه پنج) و بردسیر – کرمان (خانه کوه) را داریم.

عراقی زاده افزود: همچنین در محور کرمان – راور (گردنه خراسانی)، کوهبنان - زرند (گردنه پابدانا)، زرند – رفسنجان (داوران)، نگار – بافت (گردنه قنات سیر)، بافت - نگار (گردنه سنگ صیاد)، زرند – راور (گردنه عیسی آباد )، زرند – راور (گردنه ده علیرضا ) و زرند – کرمان (خانوک)، گردنه خانه سرخ در سیرجان، کفنوئیه، سرچشمه به انار بارش برف را شاهد هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به مه گرفتگی در محور کرمان- شهداد (تونل سیرچ)، ماهان – بم (سینه جانان)، ماهان - بم (خوراک ساز) و کرمان - باغین اظهار کرد: با توجه به کاهش محسوس دما به منفی ۵ درجه، هوشیاری روسای ادارات جهت اقدام بموقع در انجام عملیات نمک پاشی، تیغ زنی و اقدامات لازم جهت جلو گیری از یخ زدگی سطح محور ها و تامین ایمنی جاده ها انتظار می رود.

عراقی زاده یادآور شد: محورهای مواصلاتی استان کرمان در حال حاضر باز هستند و تردد در محورها برقرار بود اما توصیه می‌شود هم استانی‌ها با توجه به برودت پیش از عزیمت به سفر با تماس با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌های استان با خبر و زنجیر چرخ، لباس گرم و سوخت کافی به همراه داشته باشند.