شناسهٔ خبر: 121656 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دیدار مدیرکل راهداری استان مرکزی با فرماندار آشتیان عنوان شد:

ساخت راه‌های روستایی مستلزم هم افزایی در تأمین اعتبارات ملی و استانی

آشتیان در دیدار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با فرماندار شهرستان آشتیان ضمن بررسی وضعیت راه‌های آن شهرستان، تصمیماتی درخصوص ارتقای ایمنی راه‌ها و هم افزایی در زمینه ساخت راه های روستایی آن شهرستان اتخاذ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در سفر یک روزه خود به شهرستان آشتیان با علی وروانی فراهانی فرماندار آن شهرستان دیدار و درخصوص ارتقاء کیفیت راه‌های آشتیان و بهره گیری از ظرفیت دوجانبه در زمینه تأمین اعتبارات ملی و استانی برای پیشبرد اهداف مشترک تصمیماتی اتخاذ شد.

جهانی با اشاره به اقدامات بعمل آمده در سال جاری برای نگهداری از راه‌ها، توسعه ابنیه فنی و ارتقای ایمنی در محورهای مواصلاتی آشتیان اظهار کرد: با پیگیری های بعمل آمده، امسال دو پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح کردیجان و راهجرد از پیشرفت فیزیکی قابل توجهی برخوردار گشته است که امیدواریم نتیجه این تلاش‌ها بزودی کام مردم شهرستان آشتیان و کاربران جاده‌ای را شیرین نماید.

وی افزود: اجرای روکش آسفالت در محورهای آشتیان-ورسان، آشتیان-فرمهین و آشتیان-حاتم آباد از دیگر اقدامات شاخصی است که با هدف ارتقای رویه آسفالتی راه‌های شهرستان آشتیان، توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اجرا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: با پیگیری های بعمل آمده، اعتبارات ملی جدیدی تأمین شده است که به محض اتمام فرآیند تعیین پیمانکار ذیصلاح و فراهم شدن دمای مناسب برای اجرای آسفالت، اقدامات لازم برای ارتقای رویه آسفالتی راه‌ها از سر گرفته خواهد شد.

علی وروانی فراهانی فرماندار شهرستان آشتیان نیز با بیان اولویت‌های مورد نظر در حوزه راهداری و ساخت راه‌های روستایی گفت: یکی از مهم‌ترین نیازهای شهرستان آشتیان احداث یک راهدارخانه جدید در محور آشتیان - راهجرد بمنظور تسریع در خدمات راهداری زمستانی در ایام زمستان است که در این زمینه مقرر شد درصورت تأمین سایت مورد نظر توسط فرمانداری شهرستان آشتیان، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به احداث راهدارخانه اقدامات لازم را انجام دهد.

وی در ادامه ضمن قدردانی از زحمات رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان آشتیان در حوزه فعالیت‌ها و خدمات راهداری خاطرنشان کرد: با تلاش راهداران آشتیان اقداماتی ارزشمندی برای نگهداری و ارتقای ایمنی راه‌ها صورت گرفته است که امیدواریم با حمایت بیش از پیش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، این اقدامات استمرار داشته باشد تا خدمات شایسته ای برای کاربران جاده‌ای در راه های آشتیان ارائه شود.

در ادامه این نشست که با حضور معاونین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی و بخشدار مرکزی آشتیان نیز همراه بود، ساخت و توسعه راه‌های روستایی نیز مطرح شد که مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای تحقق این امر گفت: ساخت راه های روستایی مستلزم هم افزایی در تأمین اعتبارات ملی و استانی است.

وی افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی این آمادگی را دارد که برای ساخت راه های روستایی در روستاهای دارای بیش از ۲۰ خانوار، در صورت تأمین بخشی از اعتبار مورد نیاز توسط فرمانداری شهرستان آشتیان، عملیات اجرای آسفالت را انجام دهد.