شناسهٔ خبر: 121660 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حضور مدیرکل راه وشهرسازی گیلان در برنامه زنده رادیویی

گیلان هادی رحمانی مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با حضور در برنامه رادیویی گیلان با اشاره به اهمیت اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در خانه دار شدن مردم گفت: جهش واقعی در ساخت مسکن از اولویت‌های اساسی دولت و رویکرد اصلی وزارت راه وشهرسازی در تهیه مسکن است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(گیلان) هادی رحمانی مدیر کل راه وشهرسازی گیلان در برنامه زنده رادیویی با بیان اینکه مسکن باید از حالت سرمایه ای خارج شود،تصریح کرد: باید نگاه سرمایه اقتصادی از مسکن برداشته شود و از کالای سرمایه ای به سمت کالای مصرفی هدایت گردد وتا زمانی که چنین نگاهی در جامعه حاکم نشود حتی با تولید انبوه مسکن باز هم در توزیع عادلانه مسکن بین اقشار مختلف مشکل ایجاد می شود.
مدیر کل راه وشهرسازی گیلان گفت:در حال حاضر امکانات و ظرفیت‌های لازم برای تحقق اهداف نهضت ملی مسکن کاملا فراهم است اما این ظرفیت‌ها باید به شکل صحیح مدیریت شود و به فعلیت برسد بطوریکه با تولید و عرضه مسکن بحث سوداگری مسکن کنترل شود.
مهندس رحمانی با اشاره به نقش حمایتی دولت در طرح نهضت ملی مسکن گفت: اقداماتی که دولت در تسهیل گری خانه دارشدن مردم انجام داده است این است که هزینه زمین از هزینه ساخت جدا شده است و دولت متولی اعطای زمین برای ساخت مسکن است.
وی افزود: متقاضان علاوه بر تسهیلات اعطایی دولت که رقم آن به نسبت جمعیت شهرها افزایش می یابد ، آورده ای را نیز طی سه سال ودر چندین مرحله برای تکمیل پروژه ها پرداخت می کنند.