شناسهٔ خبر: 121673 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر پایانه مرزی اینچه برون گلستان اعلام کرد؛

عادی شدن ترددهای مرزی بین ایران و ترکمنستان پس از ۳۲ ماه وقفه/حدود ۲۰۰ ناوگان با راننده ترکمنستانی در اینچه برون بارگیری کردند

راهداری گلستان مدیر پایانه مرزی اینچه برون گلستان گفت: با از سر گیری روال عادی تردد بین دو کشور ایران و ترکمنستان از ۱۷ آبان ماه سال جاری در مرز اینچه برون، قریب به ۲۰۰ دستگاه ناوگان و راننده ترکمنستانی(پرو خالی) تا ۲۰ آذرماه جاری به ایران وارد و با ترانشیپ (بارگیری از یک کامیون دیگر) در این پایانه به خاک ترکمنستان برگشتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، محسن عامریون مدیر پایانه مرزی اینچه برون گفت: در ۱۷ آبان ماه سال جاری با ورود یک دستگاه ناوگان و راننده ترکمنستانی برای ترانشیپ کالا به پایانه اینچه برون، روال عادی تردد در این مرز بین ایران و ترکمنستان آغاز شد.

به گفته وی، پیگیری‌ها و مکاتبه با مقامات ارشد سازمانی و کشوری و رایزنی های سیاسی انجام شده در سطوح ملی و استانی پس از سفر هیات اقتصادی گلستان به ترکمنستان در اواخر مهرماه سال جاری و دیدارهای چندجانبه با مقامات و آژانس حمل و نقل جاده ای استان بالکان ترکمنستان؛ در عادی شدن تردد مرزی در کنار تبادل یدک و رشد تبادلات بین دو کشور تاثیر بسزایی داشته است.

عامریون با اشاره به اینکه تردد عادی بین دو کشور رو به بهبود است، ادامه داد: طی هشت ماه ۱۴۰۱ بیش از ۱۵ هزار تردد مرزی از این پایانه ثبت شده که از این تعداد بیش از ۷ هزار دستگاه ورودی و بیش از ۸ هزار دستگاه خروجی بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک شاهد افزایش تبادلات تجاری دو کشور همانند روال قبل از کرونا باشیم.

گفتنی است، اینچه برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون از توابع گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.