شناسهٔ خبر: 121686 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۸ ماهه گذشته انجام شده است:

جابجایی ۶۳ هزار نفر مسافر از شهرستان گرمی

حمل ونقل مسافر رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان گرمی گفت: حدود ۶۳ هزار نفر مسافر در ۸ ماهه گذشته از شهرستان گرمی جابجا شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ازاردبیل،علی بابازاده در بازدید از شرکت های مسافربری این شهرستان با بیان اینکه این تعداد مسافر توسط ۹۶ دستگاه ناوگان مسافری اتوبوس،مینی بوس و سواری از ۴ پایانه مسافربری شهرستان گرمی به مقاصد مختلف جابجا شده اند گفت:در مدت یاد شده ۴۹ هزار تن کالا نیز جهت مصرف عموم به استان های همجوار از این شهرستان حمل شده است.

وی عمده کالاهای جابجا شده را دام زنده ، محصولات کشاورزی ، انواع چوب و سنگهای معدنی برشمرد و تصریح کرد: ۳ شرکت حمل ونقل کالا در شهرستان گرمی در حال خدمات رسانی به مردم و رانندگان هستند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان گرمی حفاظت و صیانت از حریم راهها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و بیان کرد:با حضور گشت راهداری در محورها تاکنون جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه ۳۱ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ، ۲۲ مورد کارگاه تعطیل شده،۲۱ عدد تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز جمع آوری  و۴۹ مورد مجوز ساخت و ساز در ۸ ماه گذشته  صادر شده است.

بابازاده در ۸ ماهه گذشته اصلاح ۳۰ هزار متر از شیب شیروانی در راههای اصلی و فرعی شهرستان گرمی را توسط راهداران یادآور شد و اظهار کرد:در این مدت راهداران در راههای اصلی،فرعی وروستایی این شهرستان ۷۸  هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری ، اصلاح پیچ ها انجام داده  و نقاط پرحادثه را حذف کرده اند.

وی در مدت یاد شده از انجام بیش از ۲۷۳ کیلومتر عملیات خط کشی در محورهای مواصلاتی شهرستان گرمی خبرداد و گفت:در ۸ ماهه گذشته ۱۱ کیلومتر از راه های شنی و روستایی این شهرستان لکه گیری شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان گرمی گابیون چینی ۱۱ دستگاه از قرنیز پل در راه اصلی، اصلاح ، تعمیر و ارتقاء ۲۵۷ شاخه گاردریل، رنگ آمیزی ۳هزار و۳۴۹ متراز سرعت کاهها، علف زنی اطراف تابلوها در کلیه محورها جهت بهبود دید راننده، احداث ۱ مورد آبروی ۱۰۰۰در راه روستایی اوچ بلاغ، بازگشایی و احداث واریانت نولو – خسبک بطول ۵/۱ کیلومتر و انجام ۲۱ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری سنگی،معمولی و خاکریزی را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۸ ماهه گذشته برشمرد.

بابازاده در ۸ ماهه گذشته از لکه گیری و روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور گرمی-اینجیلو،گرمی –انگوت و انگوت –قره آغاج خبرداد و افزود:در این مدت احداث پروژه ابنیه فنی راه روستایی ولی بیگلونیز انجام شده است.