شناسهٔ خبر: 121692 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد؛

انجام ۵۹۰ کیلومتر باند برفروبی در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی

برفروبی خراسان جنوبی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از انجام ۵۹۰ کیلومتر باند برف روبی در محورهای موصلاتی درگیر بارش برف اخیر در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به بارش برف اخیر در سطح استان گفت: شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، درمیان، زیرکوه و بیرجند درگیر این بارش ها بودند.

وی افزود: در پی بارش های برف اخیر در محورهای اصلی بیرجند- سربیشه، زیرکوه – زهان، سربیشه – شوسف، سربیشه – درح، سربیشه – درمیان، منصورآباد- قهستان – زهان، محورهای روستایی شهرستان های بیرجند، سربیشه، درمیان ، زیرکوه و نهبندان شاهد بارش برف بوده ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: ۴۰ دستگاه ماشین آلات نیمه سنگین و سنگین از جمله برف روب، لودر، گریدر و شن و نمک پاش با همکاری ۶۷ نفر نیروی راهدار عملیات پاکسازی محورهای استان را بر عهده داشته اند.

جلال زاده اضافه کرد: در پی عملیات راهداری زمستان در این محورها ۵۹۰ کیلومتر باند برفروبی و ۱۶۰ تن شن و ماسه مصرف شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یادآور شد: عملیات برف‌روبی و شن و نمک‌پاشی بصورت مستمر و فعال ادامه دارد و اولویت با محورهای شریانی ، اصلی و فرعی پرتردد بوده و پس از آن محورهای فرعی، روستایی بازگشایی می شود تا شهروندان عزیز مشکلی در راه‌های مواصلاتی نداشته باشند و اکیپ‌های راهداری به صورت آماده باش با تجهیزات کامل در جاده‌ها حضور دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شماره تلفن گویای ۱۴۱ و سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور و اپلیکیشن ۱۴۱ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی هموطنان برای اطلاع‌رسانی از وضعیت جاده‌های استان است.