شناسهٔ خبر: 121693 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ایمن سازی محورهای خراسان جنوبی با اجرای ۱۴۰کیلومتر شیار لرزاننده

شیار لرزاننده خراسان جنوبی.jpg رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از اجرای ۱۴۰کیلومتر شیار لرزاننده در جاده‌های استان به منظور ایمن سازی راه‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی در خراسان جنوبی، سجاد احمدی، رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: ایمن سازی محورهای استان با اجرای شیار لرزاننده و خط کشی راههای مواصلاتی از جمله اقداماتی است که در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی ادامه داد: اجرای رامبل استریپ عرضی در محل تقاطع‌ها، پیچ‌های تند و محورهایی از استان که سابقه واژگونی خودرو دارند و همچنین اجرای رامبل طولی در راه‌های دوخطه‌ای که سابقه تصادف به دلیل سبقت‌های غیرمجاز دارند، اجرا می‌شود.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: نوارهای رامبل با ایجاد شیارهای استاندارد بر روی آسفالت به رانندگان هنگام تغییر خطوط خود به ‌وسیله ایجاد لرزش در خودرو و تولید صدا هشدار می‌دهند.

احمدی تصریح کرد: این اداره کل در همین راستا در سال جاری تا کنون ۱۴۰کیلومتر شیار طولی و عرضی ایجاد کرده که این موضوع نقش بسزایی را در کاهش تصادفات در محورها و مقاطع پرتصادف استان داشته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تمامی اقدامات صورت گرفته به افزایش ایمنی تردد کاربران جاده‌ای در استان کمک قابل توجهی خواهد کرد.