شناسهٔ خبر: 121706 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس؛

‌دریا و حمل‌ونقل دریایی برای کشور منبع ثروت است

محمدنژاد قاضی عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دریا و حمل‌ونقل دریایی برای کشور به عنوان یک منبع ثروت نباید از دست برود، گفت: بنادر شمالی ایران به عنوان یک بازار جدید باید مورد توجه جدی واقع شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پرویز محمدنژاد قاضی عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به منظور فعالیت هرچه بهتر در حوزه دریایی و بندری، اظهار داشت: نقش سرمایه گذار در توسعه حمل و نقل دریایی کشور و رونق بنادر و توسعه اقتصاد دریامحور بر کسی پوشیده نیست و باید این اعتماد و باور در بخش خصوصی ایجاد شود تا به صورت جدی در این حوزه ورود کند.

وی با بیان اینکه کشور ما در حوزه ترانزیت از ظرفیت های بالایی برخوردار است و باید اشاعه فرهنگ دریایی در دستورکار قرار گیرد ، اظهار داشت: با کاهش تصدی گری دولت در حوزه حمل و نقل دریایی، باید شرایطی را رقم بزنیم که شاهد تحول آفرینی در حوزه دریایی و بندری باشیم.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید امکانات و زیرساخت های لازم را در حوزه دریایی و بندری ایجاد کند و حمایت های مادی و معنوی را از فعالان اقتصادی در دستورکار قرار دهد، عنوان کرد: با نگاه توسعه تجاری و اقتصادی فعالیت ها در حوزه دریایی و بندری باید به بخش خصوصی برون سپاری شود.

به گفته محمدنژاد قاضی ، ظرفیت های دریایی و بندری کشور یک منبع ثروت برای اقتصاد ایران است و باید از ظرفیت حمل و نقل دریایی و ترازنزیتی کشور به نحو مطلوب استفاده کنیم و از حضور خود در کریدور شمال جنوب و شرق غرب بهره مند شویم.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی ، وی با اشاره به اینکه رفع موانع پیش روی بخش خصوصی و برداشتن موانع  فعالیت اقتصادی ، به مجلس شورای اسلامی تکلیف شده است، اظهار داشت: بنادر شمالی بازار جدیدی برای اقتصاد ایران است و باید بتوانیم از بازار کشورهایی که در شمال کشور قرار گرفته اند استفاده کنیم و توجه جدی به بازار کشورهای سازمان همکاری شانگهای و کشورهای اوراسیا داشته باشیم.

محمدنژاد خاطر نشان کرد: کشور ما در موقعیت فوق العاده از نظر ترانزیتی قرار گرفته است و باید بتوانیم نگاه اقتصادی خود در بخش صادرات، واردات و فعالیت‌های تجاری تغییر دهیم و در این بین به ظرفیت دریایی و بندری کشور توجه جدی داشته باشیم تا در نهایت شرایطی ایجاد کنیم که به پویایی اقتصاد ایران و توسعه اقتصاد دریامحور منجر شود.