شناسهٔ خبر: 121710 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس راه و شهرسازی بهار:

عملیات اجرایی ۱۲۴واحد طرح نهضت ملی مسکن در بهار همدان آغاز شد

مسکن رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بهار خبر داد: درشهر بهار ۱۶۶نفر اقدام به افتتاح حساب و۱۱۸نفر مبلغی افزون بر۴۰۰میلیون ریال را واریز کرده اند که زمین مسکن ملی سابق به وسعت ۵۶۰۰متر مربع جنب تالار فانوس برای احداث ۱۲۴واحدی تحویل بنیاد مسکن شده تا درمدت زمان دوساله احداث وتحویل متقاضیان گردد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان (همدان)، " مرتضی نوشادی" بابیان این مطلب گفت : درصورت رفع معارض زمین با همکاری شهرداری وشورای اسلامی شهر این میزان زمین به ۶ هزارو ۵۰۰ مترمربع و ۱۹۲واحد افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد:درشهر صالح آباد نیز ۱۱قطعه تحویل بنیاد مسکن شده است که بنابر تقاضای شهروندان و شکست طرح خودمالکی  و احداث توسط مالکین درگذشته، مسکن ملی توسط پیمانکار احداث می شود.

همچنین ۳۰هکتار از اراضی شهر بهار درحال افزایش به محدوده شهری است که ۱۵هکتار ازآن در حال عقد قرارداد نهایی است که با افزایش این میزان باتوجه به قیمت بالای مسکن در همدان و ظرفیت نزدیکی شهر بهار به همدان و مجتمع‌سازی باعث سرریز جمعیت استان به شهر بهار خواهد شد.

نوشادی با ابراز گله مندی از اداراتی که زمین برای طرح جهش تولید مسکن دارند و همکاری نمی‌کنند،گفت: از سال  ۱۳۳۶بر اساس سندهای موجود ۱۰باب خانه سازمانی جمعا به متراژ ۳هزار مترمربع را به صورت امانت در اختیار آموزش وپرورش قرار داده ایم وهم اکنون نیز متقاضیان فرهنگی زیادی برای احداث مسکن ملی داریم و باتوجه به مشکل تأمین زمین که مواجهیم آموزش وپرورش همکاری لازم را برای واگذاری این خانه سازمانی‌ها ندارد تابرای معلمان مجتمع فرهنگیان احداث کنیم.

نوشادی اظهار کرد: درشهر لالجین نیز به دلیل مشکل اوقافی بودن دودانگ زمین‌های لالجین در آخرین جلسه ای که با حضور مدیرکل اوقاف استان همدان و فرماندار بهار تشکیل شد، مقررشد سهم اوقاف از زمین های لالجین جدا شود تا مشکل ۸۵ هکتار از اراضی مردم به دلیل اوقافی ‌بودن که باعث بی میلی آنان به اخذ سند ثبتی و...می شود با واگذاری ۵ هزار هکتار زمین به اوقاف در روستای دستجرد زمین مردم آزاد و از اوقافی بودن خارج گردد.

وی با بیان اینکه شهرلالجین باوجود ۲شهرک صنعتی و ورود روزانه ۱۰تا۱۵ هزار نفر به لالجین برای اشتغال ظرفیت زیادی برای پیشرفت دارد،گفت: درشهر لالجین به دلیل اوقافی و قیمت سرسام آور زمین ومسکن، طرح احداث مسکن ملی خوب پیش نرفته است که اخیرا با دو تن ازمالکانی که چسبیده به محدوده شهر لالجین هستند در ۶ و نیم هکتار درحال توافق هستیم تا پس از قیمت گذاری سهم اوقاف براساس زمین کشاورزی و با نظر مثبت مدیرکل اوقاف تفکیک وبعد ازالحاق وتغییر کاربری مسکن ملی احداث گردد.

همچنین در شهرصالح آباد منابع طبیعی ۲۶هکتار، مهاجران  ۵هزار متر مربع، بهار ۸هکتار زمین واگذار کرده است که برای احداث مسکن ملی اختصاص می یابد.

نوشادی اضافه کرد:درشهر صالح آباد در صورت توافق مالکان ۱۵هکتار زمین ذخیره مسکن داخل محدوده شهر صالح آباد افزایش می یابد،همچنین از ۲۶هکتار از اراضی منابع طبیعی تاجایی که حریم وبستر رودخانه به خطر نیفتد و قابلیت تغییر کاربری داشته باشد،به محدوده شهری به میزان ۴تا۵هکتار افزوده خواهد شد.

وی افزود:پس از تملک وتغییر کاربری اراضی ایثارگران وخانواده شهداء  در اولویت واگذاری زمین هستند واین آمادگی را داریم پس از طی مراحل یاد شده هرایثارگری که مطالبه زمین داشته باشد،زمین واگذار نماییم.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بهار همچنین از وام ۳۵۰میلیون تومانی بابهره ۱۸درصد وبازپرداخت ۱۲ساله وپرداخت ۸قسط ۴۰میلیون تومانی براساس پیشرفت پروژه  برای متقاضیان  مسکن ملی ۱۹۲واحدی شهر بهار خبرداد.

وی اظهار کرد:۳۳متقاضی مسکن ملی شهر صالح آباد نیز باید دراسرع وقت نسبت به واریز ۴۰میلیون تومان آورده اولیه اقدام کنند.

نوشادی درادامه از پرداخت یارانه اولیه اقساط منزل مددجویان کمیته امداد وبهزیستی خبرداد که قسط اولیه کسر می شود وباید ۷قسط ۴۰میلیون تومانی را پرداخت کنند.

همچنین متقاضیانی که مایل به احداث مسکن‌ملی در قالب طرح خودمالکی هستند  نیزعلاوه بر واگذاری زمین  تسهیلات ۳۰۰تا۳۵۰میلیون تومان با ۱۸درصد نرخ سود بازپرداخت ۱۲ساله وتنفس دوساله اعطاء می شود