شناسهٔ خبر: 121714 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن:

۵۲ هزار متصرف اراضی دولتی در کشور شناسایی شد

جواد خردمند - فرمانده یگان حفاظت رییس یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۵۲ هزار متصرف اراضی دولتی طی سه سال گذشته در کشور شناسایی شده که تعیین تکلیف آن‌ها در حال انجام مراحل اداری و قضایی است.

محمد جواد خردمند رییس یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن روز دوشنبه در حاشیه جلسه با نیروهای یگان حفاظت اراضی سازمان زمین و مسکن در گفت و گو با پایگاه خبری راه و شهرسازی لرستان گفت: شاید در چهار دهه گذشته با جدیت با زمین خواران و متصرفان برخورد جدی صورت نگرفته بود اما طی سه سال گذشته ۵۲ هزار نفر متصرف که به صورت غیرقانونی در اراضی دولتی مستقر بودند شناسایی شده اند.

وی با اشاره به انجام راستی آزمایی اقدامات نیروهای یگان حفاظت اراضی کشور اظهار داشت: افراد متصرف شناسایی شده، در حال سیر مراحل لازم هستند که به دستگاه قضایی معرفی و تعیین تکلیف خواهند شد.

رییس یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: شناسایی این تعداد متصرف زمین دولتی اقدام بسیار خوبی است و این افراد به زودی توسط دستگاه قضایی احضار خواهند شد تا با توجه به شرایط از جمله سال تصرف زمین‌ها، تعیین تکلیف شوند.

به گفته خردمند با توجه به بررسی های دستگاه قضا، یا اراضی به این افراد واگذار می شود یا زمین ها با حکم قاطع دستگاه قضایی رفع تصرف خواهد شد.

گفتنی است در سفر خردمند به لرستان مطرح شد این استان جزو سه استان برتر مبارزه با زمین خواری اراضی دولتی در کشور قرار دارد و بیشترین گزارش های تلفنی مردمی در این خصوص از طریق سامانه ۱۶۵۶ توسط مردم لرستان ارائه شده است.