شناسهٔ خبر: 121737 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

هشدار هواشناسی برای نفوذ سامانه بارشی به کشور از فردا/احتمال تاخیر در پروازها

آسمان ابری- آسمان- باران سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد، آغاز فعالیت سامانه بارشی از فردا را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، سامانه بارشی از فردا سه‌شنبه تا پنج‌شنبه هفته جاری سبب بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و بارش برف،  کولاک و رخداد مه در ارتفاعات و مناطق سردسیر می‌شود.

این سامانه روز سه‌شنبه جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، شمال ایلام و ارتفاعات تهران، قزوین و البرز را در بر می‌گیرد.

منطقه اثر این سامانه برای روز چهارشنبه نیز جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، همدان، جنوب مرکزی، غرب اصفهان و ارتفاعات قزوین و البرز خواهد بود.

روز پنج‌شنبه نیز ایلام، خوزستان، جنوب شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، نیمه شمالی فارس و نیمه شمالی بوشهر درگیر این سامانه می‌شوند.

لغزندگی و احتمال کاهش شعاع دید در جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی معابر به صورت محدود، احتمال تاخیر در پرواز، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، احتمال افت فشار گاز و احتمال اختلال در عملیات عمرانی از مخاطراتی است که این سامانه به همراه دارد.

سازمان هواشناسی کشور به احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، اقدامات لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتن‌ریزی، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر توصیه کرده است.