شناسهٔ خبر: 121758 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

تداوم بارش‌ها در بیشتر مناطق کشور تا آخر هفته/ کاهش غلظت آلودگی هوا در شهرهای صنعتی

جاده بارانی کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها تا روزهای پایانی هفته در بیشتر مناطق کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شرایط جوی کشور برای امروز و روزهای آینده را تشریح کرد و گفت: امروز و فردا در مناطقی از استان‌های واقع در غرب و شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی ورود سامانه بارشی و بارش باران و برف به ویژه در مناطق سردسیر و مرتفع را شاهد خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز پنجشنبه نیز همین شرایط جوی برای جنوب غرب و غرب کشور پیش‌بینی می‌شود،‌ افزود: مناطقی از جنوب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی هم بارش خواهند داشت و بارش‌ها در مناطقی از استان‌های جنوبی همراه با رعد و برق خواهد بود.

رفیعی گفت: روز جمعه در مناطقی ار شمال غرب و روز شنبه هم در استان‌های واقع در زاگرس و البرز مرکزی بارش‌ها ادامه دارد.

وی افزود: امروز انتظار داریم از میزان غلطت آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور کاسته شود.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان امروز تهران را کمی ابری همراه با غبار محلی دانست و گفت: بیشینه دمای امروز تهران ۱۱ درجه خواهد بود و کمینه دما نیز در مهرآباد به ۶ درجه بالای صفر رسید.

رفیعی با اشاره به افزایش نسبی دما برای پایتخت طی امروز و روزهای آتی،‌ گفت: پیش‌بینی می‌شود کمینه دمای تهران فردا به ۷ درجه بالای صفر برسد.

وی ادامه داد: آسمان تهران فردا ابری تا نیمه ابری و همراه با غبار صبحگاهی خواهد بود، در برخی ساعات نیز بارش‌های خفیف خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: از نظر شرایط دمایی امروز سردترین مرکز استان بجنورد با کمینه دمای ۵ درجه زیر صفر و پس از آن زاهدان با دمای ۴ درجه زیر صفر و کرمان با دمای ۳ درجه زیر صفر بود.

به گفته رفیعی سردترین نقطه امروز صبح سربیشه در استان خراسان جنوبی با کمینه ۱۰ درجه زیر صفر ثبت شده است و دمای هوا در دیزین استان البرز نیز به ۹ درجه زیر صفر رسید.

وی گرم‌ترین نقطه کشور را بندرعباس با ۲۸ درجه و اهواز با ۲۴ درجه بالای صفر اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی امروز مناطق جنوبی آذربایجان‌های شرقی و غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، شمال ایلام، ارتفاعات تهران، قزوین و البرز با بارش باران گاهی رعدو برق و وزش باد شدید موقتی  همراه می‌شود.

رفیعی ادامه داد: در ارتفاعات و مناطق سردسیر، بارش و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود و این مناطق با مه هم همراه خواهد بود که لغرندگی و احتمال کاهش دید در جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در مناطق و گذرگاه‌های کوهستانی وجود دارد.

وی ادامه داد: احتمال آب گرفتگی معابر به صورت محدود، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، احتمال افت فشار گاز و اختلال در عملیات عمرانی نیز پیش‌بینی شده است.