شناسهٔ خبر: 121770 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در حاشیه افتتاح پارکینگ هوشمند هشت آباد؛

معاونت معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مطرح کرد

اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي پروژه های عمرانی شهر مشهد در دوره حاضر و قبل از تصویب طرح های تفصیلی، عمدتا از یک سو متمرکز بر اراضی درشت دانه جا مانده از جریان توسعه شهر و براون فیلدها مانند پادگان سابق شهر مشهد بوده و از سوی دیگر  اهتمام ویژه بر روی اتمام پروژه های نیمه تمام قبلی، معمول شده است که پروژه پارکینگ هشت آباد از جمله این پروژه ها محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، آیین بهره برداری از پارکینگ هوشمند هشت آباد با حضور سید عبدالله ارجائی شهردار مشهد، رییس و جمعی از اعضای شورای شهر، فرماندار، فرمانده انتظامی خراسان رضوی، معاونت معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی و جمعی از مدیران شهری در خیابان توحید، جنب بوستان توحید در نزدیک‌ترین محل به میدان شهدا برگزار شد.

در حاشیه برگزاری این مراسم بهاره بزرگمهر معاونت معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان، ضمن خدا قوت خدمت همه خدمت گذاران مشهدالرضا و تقدیر از زحماتی که خادمین مردم در راه بهره برداری پروژه های عمرانی متحمل می شوند، گفت: همانگونه که مشهود است پروژه های عمرانی شهر مشهد در دوره حاضر و قبل از تصویب طرح های تفصیلی، عمدتا از یک سو متمرکز بر اراضی درشت دانه جا مانده از جریان توسعه شهر و براون فیلدها مانند پادگان سابق شهر مشهد بوده؛ و از سوی دیگر  اهتمام ویژه بر روی اتمام پروژه های نیمه تمام قبلی، معمول شده است که پروژه پارکینگ هشت آباد از جمله این پروژه ها محسوب می شود.

بهاره بزرگمهر اظهار داشت: رویکرد یاد شده در کنار تصویب طرح های تفصیلی به عنوان برنامه بلند مدت و هماهنگ و همه جانبه توسعه شهر مشهد در کمیسیون ماده پنج، مقدمه ای برای تعریف پروژه های مبتنی بر «توسعه هدفمند و پایدار، با «بیشترین بهره وری»   را برای شهر، مهیا کرده است.

معاونت معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: یکی از مهمترین دستاوردهای طرح های تفصیلی، تعریف پروژه های موضوعی و موضعی و مشخص کردن اقداماتی است که «پیشران توسعه» محسوب می شود.

وی اعلام کرد: اجرای برخی از پروژه های  انجام شده قبل، به لحاظ ماهیت آنها، محل اجرای آنها، میزان اثرگذاری به نسبت هزینه کرد و یا دارا بودن اولویت زمانی، در میان کارشناسان و خبرگان شهری، محل تردید بوده اند.

بزرگمهر گفت: تعریف پروژه های پیشران در قالب طرح های مصوب، در واقع نه تنها دغدغه هزینه کرد در پروژه های «غیر ضروری» یا «فاقد توجیه» و یا «ناهماهنگ» را رفع می نماید؛ بلکه باعث می شود «بیشترین بازدهی و اثرگذاری» از شروع و اجرای پروژه های فوق به لحاظ اولویت های «زمانی» و «مکانی» حاصل شود.

 معاونت معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام کرد به عبارتی رویکرد شهرداری و شورای شهر در تمرکز بر اجرای پروژه های ضروری و دشواری مانند بازگشایی پادگان و همچنین اتمام پروژه های ناتمام و همکاری و اهتمام  بر تدوین «برنامه جامع اجرایی توسعه شهر مشهد» یعنی «تصویب طرح های تفصیلی» جای تقدیر دارد.

وی گفت: در کنار اقدامات زیرساختی و مدبرانه فوق، و با انجام این امر به زودی و برای اولین بار شاهد «تحول هدفمند پروژه های عمرانی شهر مشهد»، منبعث از مطالعات و نتایج طرح های تفصیلی شهر خواهیم بود. مساعدت کلیه ارکان مدیریت در سطوح مختلف اعم از استانداری خراسان رضوی، فرمانداری شهرستان در کنار شهرداری، شورای شهر و این اداره کل، چشم انداز روشنی از تعریف و اجرای پروژه های مبتنی بر توسعه مطالعه شده، هدفمند و هماهنگ را ترسیم می کند.