شناسهٔ خبر: 121784 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه:

استفاده از مصالح استاندارد در طرح نهضت ملی مسکن اولویت دارد

جلسه دویست و سوم شورای مسکن استان مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه مصالح ساختمانی را سرمایه‌های ملی دانست و گفت: استفادۀ بهینه از مصالح و تولیدات ساختمانی و توجه به دوام، استحکام و زیبایی موجب شده با نگرشی جدید این سرمایه‌های ملی در طرح نهضت ملی مسکن‌ مورد استفاده قرار گیرد.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، مهرداد آهکی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در جلسه شورای مسکن که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: تمام موارد مربوط به استحکام یک ساختمان از مقاومت در برابر زلزله گرفته تا عمر مفید ساختمان، همگی در ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن لحاظ شده است.

آهکی با اشاره به اینکه تضمین کیفیت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن با همکاری همه‌جانبه محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: در اینباره باید موضوعات مختلف از جمله نوع سیستم سازه‌ای ، نوع مصالح ، شیوه حمل و نقل ، شرایط انتخاب پیمانکاران و نظارت مستمر، منسجم و در هماهنگی با هم انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه معتقد است تامین اعتبار مالی، تامین مصالح ساختمانی با کیفیت در حد انبوه تا به کارگیری پیمانکاران، مجریان و سازندگان ذی‌صلاح، مشارکت انجمن‌های صنفی و فعالیت کارخانجات تولیدکننده سیستم و فناوری‌های نوین باعث اجرای بهینه طرح نهضت ملی مسکن و فرصتی برای رونق اشتغال و صنعت در کشور است.

وی کیفیت و سرعت را دو ویژگی اجرای طرح نهضت ملی مسکن عنوان کرد و افزود: روش‌های جایگزین در ساخت‌وسازها و استفاده از متریال‌های مختلف در صورت کمبود مصالح می‌تواند باعث تسریع در ساخت‌وسازها می‌شود و تلاش می‌کنیم کمبود مصالح باعث ایجاد وقفه در ساخت‌وسازها نشود و از طرف دیگر معرفی سازه‌ها و فناوری‌های نوین ساختمانی که سبب ارتقای کیفیت و سرعت ساخت اجرای طرح نهضت ملی مسکن‌ می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اظهار کرد: در صورت تأمین زمین مناسب می‌توانیم متقاضیان بیشتری را جذب و در نهایت بالا رفتن تعداد متقاضیان باعث کاهش هزینه ساخت خواهد شد.

آهکی با تاکید بر اینکه در صورت تأمین زمین مناسب می‌توانیم متقاضیان بیشتری را جذب و در نهایت بالا رفتن تعداد متقاضیان باعث کاهش هزینه ساخت خواهد شد، گفت: در بعضی از شهرستان‌ها زمین مناسب و کافی شناسایی شده که به‌عنوان مثال در شهرستان سنقر بیش از ۸۰ هکتار زمین شناسایی و آماده انتقال است.