شناسهٔ خبر: 121840 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری آیین یادبود رستم قاسمی در بوشهر

مراسم یاد بود سردار قاسمی در بوشهر آیین گرامیداشت و یادبود مرحوم رستم قاسمی وزیر پیشین راه‌وشهرسازی و نفت در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در بوشهر آیین گرامیداشت و یادبود مرحوم سردار رستم قاسمی معاون اقتصادی پیشین نیروی سپاه قدس و وزیر پیشین راه‌وشهرسازی و نفت با حضور خانواده، هم‌رزمان، همکاران، مسئولان و شماری از مردم استان بوشهر و فارس در حسینیه عاشقان ثارالله بندر بوشهر برگزار شد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این آیین گفت: مرحوم رستم قاسمی فردی خدوم و سربازی تمام‌عیار برای نظام در هر عرصه‌ای بود.  

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: سردار رستم قاسمی با توان بالای کار و دانش ویژه در بخش‌های نظامی و سازندگی و امور مورد نیاز نظام، مانند مهندسی سپاه، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء برای محرومیت‌زدایی، توسعه و پیشرفت، در وزارت نفت و راه‌وشهرسازی و همچنین در خط مقاومت در کنار سردار سلیمانی، همواره موفق بود.

وی اضافه کرد: مرحوم رستم قاسمی در رفع تحریم‌های ظالمانه جهان استکبار علیه نظام گام‌های مهمی برداشت که به یادماندنی هستند.

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: او فردی با اخلاص، پرتلاش، دارای دانش و کار جهادی و بی‌توقع بود و هر جا حضور داشت تمامی افراد کنار او نیز پرتلاش بودند و نتایح خوبی به‌دست می‌آمد.

استاندار بوشهر هم که از هم‌رزمان و هم‌راهان همیشگی مرحوم رستم قاسمی بود در این آیین گفت: رستم قاسمی «رستم انقلاب» بود و ۴۳ سال مجاهدانه برای انقلاب و مردم جنگید و مبارزه و مجاهدت کرد.  

احمد محمدی‌زاده افزود: مرحوم قاسمی همواره صادقانه و خالصانه خدمت کرد و در دوران سازندگی منشاء خدمات بزرگی بود. او در حوزه علم طرح‌های بزرگ و تحول علمی داشت و در حوزه سازندگی، اقتصادی و عمرانی نیز کارهای بزگی را رقم زد.  

استاندار بوشهر اضافه کرد: رستم قاسمی بزرگترین پالایشگاه‌های گازی کشور را ساخت و با تکمیل و بهره‌برداری از پالایشگاه نفتی ستاره خلیج‌فارس کشور را از واردات بنزین بی‌نیاز کرد.