شناسهٔ خبر: 121848 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد؛

پیشنهاد و تصویب ۵ هزار و ۷۰۵ هکتار زمین در قالب شهرک‌سازی در استان فارس

مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن در نشست تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن استان فارس اعلام کرد: در استان فارس مجموعا ۵ هزار و ۷۰۵ هکتار زمین در قالب شهرک‌سازی برای طرح نهضت ملی مسکن پیشنهاد و مصوب شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از ساخت شهرک‌ها به عنوان روشی در تامین زمین طرح نهضت ملی یاد کرد و افزود: در استان فارس مجموعا ۵ هزار و ۷۰۵ هکتار زمین در قالب شهرک‌سازی برای طرح نهضت ملی مسکن پیشنهاد و مصوب شده است.

مالکی  افزود: جمع توافقات با اشخاص حقیقی و حقوقی در این استان منجر به تامین ۲ هزار و ۱۵۵ هکتار زمین برای ساخت مسکن خواهد شد.

وی با بیان اینکه تامین زمین در استان‌ها باید بر مبنای ظرفیت‌های قانونی انجام شود، افزود: در دور جدید نشست تامین زمین استان‌ها، عملکرد تمامی استان‌ها را به دقت بررسی می‌کنیم تا علاوه بر استفاده از همه ظرفیت‌ها و حرکت با حداکثر سرعت، اقدامات در چارچوب تکالیف قانونی انجام شود.

مالکی با اشاره به اینکه تاکید مجموعه وزارت راه و شهرسازی بر ساخت واحدهای کم تراکم در طرح نهضت ملی مسکن است اظهار کرد: در صورتی که در شهری زمین کافی برای ساخت مسکن داشته باشیم اولویت ما در ساخت واحدهایی با طبقات کم است.

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن مولدسازی دارایی‌ها را از مواردی عنوان کرد که در سلسله نشست‌های تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن به آن پرداخته می‌شود.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، آخرین وضعیت تامین زمین در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها در سلسله جلسات تامین زمین از ۲۰ آذر تا سوم دی ماه در سازمان ملی زمین و مسکن برگزار خواهد شد.