شناسهٔ خبر: 121867 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال تاکنون انجام شد؛

روکش و آسفالت ۱۴۱ کیلومتر راه روستایی و فرعی در محورهای خراسان شمالی/ بهره‌مندی بیش از ۲ هزار خانوار از راه روستایی آسفالته

راه روستایی ۱۴۱ کیلومتر راه روستایی و فرعی با ۱۹۹۰ میلیارد ریال اعتبار، از ابتدای سال تاکنون در محورهای خراسان شمالی روکش و آسفالت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: در این مدت ۸۲.۵ کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت و ۵۸.۵ کیلومتر روکش آسفالت شده است و ۲ هزار و ۳۰۵ خانوار از احداث راه های روستایی برخوردار شده اند.

مشتری با بیان این که از ابتدای سال تاکنون ۲۶ روستای بالای ۲۰ خانوار از آسفالت برخوردار شدند، افزود: با اقدامات انجام شده ۳ درصد از عقب ماندگی استان در شاخص آسفالت راه روستایی جبران شد و نسبت به کل کشور ۷ درصد عقب تر هستیم.

به گفته وی در این بازه زمانی در شهرستان بجنورد ۱۷.۲ کیلومتر راه روستایی آسفالت و ۴ کیلومتر روکش، در شهرستان مانه و سملقان ۱۰.۴ کیلومتر راه روستایی آسفالت و ۲.۵ کیلومتر روکش  در شهرستان راز و جرگلان ۶.۸ کیلومتر راه روستایی آسفالت و ۱۷.۱۵ کیلومتر روکش شده است.

مشتری همچنین به آسفالت ۱۰.۹ کیلومتر آسفالت و ۱۹.۳۵ کیلومتر روکش راه روستایی در شهرستان شیروان اشاره و اظهارکرد: طی این مدت در شهرستان جاجرم ۴.۶ کیلومتر راه روستایی آسفالت و ۷.۳ کیلومتر روکش، در شهرستان فاروج ۱۳.۴ کیلومتر راه روستایی آسفالت و در شهرستان اسفراین نیز ۱۷.۲۵ کیلومتر راه روستایی آسفالت و ۷.۹ کیلومتر روکش اجرا شد.

وی ادامه داد: ۱۸۳ روستای بالای ۲۰ خانوار با ۶۴۶ کیلومتر راه در خراسان شمالی فاقد آسفالت است که ۲۳ هزار و ۴۳۱ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

این مسئول تعداد روستاهای بالای ۵۰ خانوار فاقد آسفالت را ۹۶ روستا برشمرد که شامل ۳۰۶ کیلومتر است و ۱۰ هزار و ۷۹۶ میلیارد ریال اعتبار برای این منظور مورد نیاز است همچنین ۴۴ روستای بالای ۱۰۰ خانوار با ۱۴۰ کیلومتر فاقد آسفالت و نیازمند اعتبار ۴ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریالی است.

وی با بیان این که ۳۵.۶ کیلومتر راه روستایی در استان آماده آسفالت است که در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا پایان سال به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: اعتبارات مصوب سال ۱۴۰۰ آسفالت راه های روستایی استان ۳۲۴۹ میلیارد ریال بود که از این میزان ۱۷۷۲ میلیارد ریال تخصیص یافت و برای سال ۱۴۰۱ نیز ۱۷۴۶ میلیارد ریال ابلاغی و مصوب شد که از این میزان ۲۴۴ میلیارد ریال تخصیص یافته است.