شناسهٔ خبر: 121892 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیشبینی وضع هوای خراسان رضوی؛

آسمان خراسان رضوی نیمه ابری باقی می‌ماند

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بنا بر تحلیل نقشه و مدل های هواشناسی، آسمان این استان تا ساعات پایانی فردا نیمه ابری باقی می‌ماند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)؛ زهرا عنایتی افزود: پیش بینی می شود این پدیده سبب بروز بارندگی های پراکنده در نواحی غربی و جنوبی به ویژه مناطق کوهستانی استان شود.

وی ادامه داد: همچنین پیش بینی می شود وزش باد در نقاط غربی و جنوبی استان افزایش پیدا کند و گرد و غبار برخی از مناطق جنوب شرقی را فراگیرد.

این کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی با اشاره به روند افزایش دمای هوا از روز گذشته در خراسان رضوی گفت: افزایش کمینه و بیشینه دمای هوا در بیشتر نقاط استان ثبت شده است و بنا بر تحلیل نقشه ها این روند تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

عنایتی افزود: طی شبانه روز گذشته جوین و سرخس به ترتیب با منفی چهار و ۱۶ درجه سلسیوس سردترین و گرم‌ترین شهرستان های استان بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی صفر تا ۹ درجه را به ثبت رسانده است.

وی اضافه کرد: دمای هوای فعلی مشهد ۱۰ درجه سلسیوس است و بنا بر مدل های هواشناسی، نوسانات دمایی این کلانشهر با افزایش قابل توجه نسبت به روز گذشته، بین سه تا ۱۵ درجه خواهد بود.