شناسهٔ خبر: 121897 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

احداث یک هزار و ۵۸۰ واحد دارای قرارداد ساخت در قالب نهضت ملی مسکن گرگان

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: در شهرستان گرگان طی یک سال، پنج هزار و ۳۷۷ واحد در قالب نهضت ملی مسکن احداث خواهد شد که هم اکنون هزار و ۵۸۰ واحد در این شهرستان دارای قرارداد ساخت هستند.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی ( گلستان)، مهدی ملک اظهار مدیرکل راه و شهرسازی گلستان کرد: طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از مهم ترین پروژه های عمرانی دولت به شمار می رود که تا کنون بخش زیادی از مردم به امید خانه دار شدن در این طرح برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرده اند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: در تمام شهرهای استان ساخت واحدها آغاز شده و هم اکنون اجرای این پروژه ها در شهر گرگان مجموعاً حدود ۳۰ درصد پیشرفت دارد.

وی افزود: پروژه ی ۱۸۰ واحدی در سایت سعد آباد با پیشرفت ۴۶ درصدی و همچنین پروژه ی ۴۸۰ واحدی سایت آرامش با کارگزاری بنیاد مسکن از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در گرگان است.

ملک ادامه داد: همچنین دو پروژه ۱۴۰ و ۸۰ واحدی با کارگزاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با پیشرفت فیزیکی ۳۵ و ۲۷ درصدی در گرگان اجرا می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان تصریح کرد: در کمیسیون ماده پنج آبان ماه سال جاری، شروع عملیات پروژه ۷۰۰ واحدی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در سایت آسایش به پیمانکاری شرکت رسا، تصویب و عملیات تجهیز کارگاه و خاکبرداری توسط پیمانکار آغاز شده است.

وی افزود: همچنین در ششمین جلسه شورای مسکن استان در تاریخ ۱۲ آذرماه، وظیفه ی احداث هزار واحد پروژه نهضت ملی مسکن در سایت ۴۸ هکتاری آسایش گرگان به شرکت پیمانکاری رسا محول شد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در ادامه گفت: هم اکنون هزار و ۶۵۲ واحد زمین در گرگان تامین شده که هزار و ۵۸۰ واحد آن دارای قرارداد ساخت است.

 ملک همچنین خبر داد: از این تعداد ۷۷۵ واحد در مرحله ی اتمام پی سازی و ۳۱۲ واحد در مرحله ی اتمام اسکلت و سقف قرار دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان  در ادامه ی سخنانش اضافه کرد: همچنین ۶۱ واحد از پروژه های شهر گرگان به مرحله ی اتمام سفت کاری رسیده است.

وی در انتها گفت: پروژه های نهضت ملی مسکن در کل استان گلستان، در مسیر اجرا قرار دارند و تسریع در ساخت و ساز ها به آورده متقاضیان و تامین تسهیلات توسط بانک ها بستگی دارد.