شناسهٔ خبر: 121924 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز رزمایش ترافیکی طرح راهداری زمستانی خراسان جنوبی

رزمایش زمستانه.jpg رزمایش طرح ترافیکی زمستانه خراسان جنوبی با حضور مقامات استانی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، رزمایش طرح ترافیکی زمستانه با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری، فرماندهی انتظامی استان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای، رییس پلیس فرماندهی پلیس راه، مدیران کل محترم ستادی و اجرایی استان آغاز شد.

مهدی جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در این مراسم  با بیان اینکه رهبری از تصادفات جاده ای بعنوان غصه ای  یاد می کنند که متاسفانه  ۱۷هزار نفر سالانه جان خود را از دست داده و ۳۰۰هزارنفر مصدوم می شوند، ادامه داد: نیاز است در استان جلسات شورای ترافیک و کمبسیون  ایمنی راه ها را به جدیت داشته باشیم.

سردار ناصر فرشید در این مراسم با اشاره به تلاش مضاعف راهداران و فعالان پرتلاش این عرصه در ایمن سازی محورهای استان و تلاش برای سهولت عبور و مرور کاربران جاده ای گفت: طرح راهداری زمستانه با هدف تسهیل در عبور و مرور و کنترل ایمنی وسایل نقلیه در تمامی معابر استان در زمان تغییرات وضعیت آب و هوایی با همکاری و هماهنگی تمامی سازمان های خدماتی و امدادرسان در سطح استان اجرا خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه جاده ها در فصل سرما به دلیل شرایط جوی نیاز به کنترل و نظارت بیشتری دارد،پلیس راه با آماده باش کامل و با ۱۰۰ درصد نیروها و با همکاری اداره کل راهداری و سازمان های امداد رسان در گردنه های برف گیر حضور فعال خواهند داشت.

فرشید اضافه کرد: در این خصوص ۸۰ دوربین ثابت و نظارتی و همچنین گشت های محسوس و نامحسوس اقدامات کنترلی را انجام خواهند داد.

وی تصریح کرد: به رانندگان و کاربران جاده ای توصیه می شود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از عجله و شتاب در محورهای مواصلاتی از سرعت و سبقت غیر مجاز خودداری کرده تا سفری ایمن داشته باشند.

اسداله جلال زاده ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی نیز اظهارکرد: طرح راهداری زمستانی در سطح محورهای مواصلاتی استان مطابق هر سال در استان اجرا می شود، امسال این طرح از ۲۳ آذر ماه آغاز و تا ۲۰ اسفند ماه ادامه دارد.

وی افزود: در این طرح ۳۳ دستگاه خدمت رسان و امداد بر در سطح جاده های استان در ایام زمستان آماده خدمت رسانی به کابران جاده ای هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی بیان کرد: این رزمایش با وفاق و همدلی دستگاه‌های امدادرسان در سطح جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان انجام می‌شود که نشان دهنده آمادگی تمام دستگاه‌های خدمت رسان است.

جلال زاده تصریح کرد: در طرح راهداری زمستانی امسال ۲۲۵ راهدار و ۱۸۳  دستگاه ماشین‌آلات نیمه‌سنگین و سنگین و سبک در سطح محورهای مواصلاتی مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه همچنین در این خصوص ۱۰۵۰۰ تن شن و نمک در محل های مورد نظر دپو شده است ، اضافه کرد: ۳۳ مجتمع خدمات رفاهی فعال وبا تجهیز نمودن ۳۴ باب راهدارخانه بین راهی و مرکزی آماده خدمت رسانی به در راه ماندگان و مسافرین در سطح استان هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه داد: راهداران در تمام مدت همیار و همراه هموطنان ما در سطح جاده ها خواهند بود و در مواقع بحران به صورت آماده باش کامل انجام وظیفه خواهند کرد.

جلال زاده با اشاره به اینکه ماشین‌آلات در نقاط دارای اولویت براساس گردنه‌های برفگیر و راهدارخانه‌ها مستقر می شوند، یادآور شد: تمام توان خود را در بخش ماشین‌آلات و نیروی راهداری برای ارائه خدمات به موقع و قابل قبول به مردم آماده کرده‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: به هموطنان توصیه می شود قبل از اقدام به شروع سفر اطلاعات جوی و راهها را از همکاران ما از طریق سامانه تلفن گویای ۱۴۱ سامانه پیامکی ۰۵۶۳۰۰۰۱۴۱ و یا نصب نرم افزار ۱۴۱ بر روی تلفن های همراه خود آگاه شوند.

در پایان این مراسم رژه خودروهای پلیس و سایر ارگان های دخیل در طرح زمستانه با نظم خاصی برگزار شد.