شناسهٔ خبر: 121929 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز طرح ترافیکی زمستانی پلیس راه و دستگاه‌های خدمات رسان در خراسان شمالی

رزمایش طرح ترافیکی زمستانی پلیس راه و دستگاه های خدمات رسان (۲۳ آذر الی ۲۰ اسفند) طی مراسمی در خراسان شمالی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: طرح زمستانی از روز سه‌شنبه (۲۳ آذر) آغاز شد و تا ۲۰ اسفند ادامه دارد که هدف از اجرای این طرح انضباط ترافیکی، مدیریت حوادث و خدمات رسانی به مسافران و زائران با همکاری دستگاه های خدمات رسان است.

سردار مطهری زاده افزود: خراسان شمالی یکی از استان های پر برف و برفگیر است و گردنه های امین الله، اسدلی، جوزک و تنگه ترکمن، گردنه های برف گیر و نقاط حادثه خیز استان هستند.

وی با بیان این که زمستان سال گذشته با حضور تمامی دستگاه های خدمات رسان مدیریت شد و مشکلی نداشتیم، اظهارکرد: امیدواریم امسال هم با برنامه ریزی خوب دستگاه های خدمات رسان و آمادگی کامل به استقبال زمستان برویم و این فصل بدون تصادف و کم تصادف سپری شود.

به گفته وی در این طرح، دستگاه های خدمات رسان از جمله پلیس راه، راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راهور، آتش نشانی، هلال احمر و اورژانس فعال هستند و در حادثه‌های احتمالی به مسافران خدمات رسانی می کنند.

وی تصریح کرد: در طرح ترافیکی زمستانی پلیس راه و دستگاه های خدمات رسان، ۵۵ تیم پلیس با بیش از ۱۱۰ نیرو پیش بینی شده است که در گردنه ها و محورهای مواصلاتی استان مستقر می شوند.

ذخیره سازی ۱۵ هزار تن شن و نمک در راهدارخانه‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی هم با اشاره به آمادگی ۲۵ راهدارخانه شامل ۱۷ راهدارخانه ثابت و ۸ راهدارخانه فصلی و ۲۵۴ راهدار در طرح زمستانی گفت: در این طرح ۴۶ دستگاه ماشین آلات سبک، ۱۰۸ دستگاه ماشین آلات سنگین و ۱۱۳ دستگاه ماشین آلات نیمه سنگین راهداری زمستانی به کارگیری می شود.

محمد مشتری با بیان این که ۱۵ هزار تن مخلوط شن و نمک در راهدارخانه ها و گردنه های استان ذخیره سازی شده است، اضافه کرد: راهداران به طور شبانه روزی در گردنه ها و مناطق برفگیر مستقر هستند و نسبت به بازگشایی مسیرها اقدام می کنند.

وی خاطرنشان کرد: اولویت اصلی این اداره کل در خصوص برف روبی با راه های اصلی و شریانی است و امیدواریم دهیاران نیز به کمک ما بیایند و طی امکانات دهیارها و بخش خصوصی بتوانیم خدمات بهتری در خصوص راه های روستایی ارائه دهیم.

مشتری از بازسازی ماشین آلات و آمادگی تمهیدات لازم برای راهداری زمستانی خبر داد و افزود: سامانه ۱۴۱ به شکل گویا اطلاعات در خصوص شرایط جوی، جاده ای را به طور شبانه روزی اطلاع رسانی می کند و شکایات مردمی را به ثبت می رساند.

رئیس فرماندهی پلیس راه خراسان شمالی هم گفت: هدف از اجرای این طرح انسجام و یکپارچگی دستگاه های امدادرسان به منظور ارتقای ایمنی سفر و ارائه هر چه بیشتر خدمات برای رانندگان و مسافران در استان است.

مراسم رزمایش ترافیکی زمستانی پلیس راه و دستگاه های خدمات رسان استان

استاندار خراسان شمالی در مراسم رزمایش ترافیکی زمستانی پلیس راه و دستگاه های خدمات رسان استان گفت: باید با فراهم کردن بسترهای لازم از جمله انجام معاینه فنی، بازگشایی راه ها و حذف نقاط حادثه خیز جان مردم را حفظ کرد.

حسین نژاد با تاکید بر این که باید امدادرسانی به موقع باشد، افزود: امدادرسانی به موقع و حفاظت از اموال مردم در زمان بروز حادثه باید همیشه در دستور کار باشد.

وی اظهارکرد: در سفر رئیس جمهور برای راه های روستایی بالای ۵۰ خانوار ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار و برای محور بجنورد به جنگل گلستان نیز ۸۰۰ میلیارد تومان مصوب شده است.

وی ادامه داد: با توجه به این که استان در منطقه کوهستانی قرار دارد باید تمامی دستگاه های خدمات رسان آمادگی داشته باشند و امیدواریم در فصل زمستان کمترین اتفاقات و بیشترین امداد رسانی ها به مسافران و زائران داشته باشیم.