شناسهٔ خبر: 121931 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در طرح زمستانه:

فعالیت ۳۴ گروه راهداری در جاده‌های خوزستان

راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان رئیس اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: هم اکنون ۳۴ گروه راهداری با ۳۶۰ راهدار در سطح جاده‌های این استان خدمات ارایه می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، رضا میراب زاده رئیس اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در حاشیه برگزاری رزمایش طرح ترافیک - انتظامی زمستانی خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: در مجموع ۲۹۸ کیلومتر از راه های خوزستان متاثر از بارش برف و باران است و در فصل بارش و سرما با ۳۴ گروه امداد رسان اقدام به ایمن سازی جاده و عملیات امداد و نجات می‌شود.

وی ادامه داد: امسال نیز مثل سال‌های گذشته این اداره بحث مربوط به امداد و نجات پس از بارش باران و برف را در دستور کار دارد که چهار راهدارخانه مستقر در جاده‌های استان شروع به فعالیت کردند تا سفر ایمنی را برای کاربران جاده‌ای فراهم کنند.

رئیس اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان  با بیان اینکه طرح زمستانه از امروز ۲۳ آذر آغاز و تا پایان اسفند ادامه دارد ، گفت: مانور طرح راهداری زمستانه با هدف نشان دادن همکاری، افزایش ایمنی تردد و هماهنگی بیشتر بین مجموعه‌های مستقر در این محورها شامل پلیس راه، هلال احمر و راهداری اجرا می‌شود.

رییس پلیس راه خوزستان نیز با بیان اینکه این رزمایش برای هماهنگی بین دستگاه‌های خدمات رسان به کاربران جاده‌ای در ایام زمستان است افزود: این رزمایش همزمان با سراسر کشور در حال اجرا است.

سرهنگ رضا دولتشاهی ادامه داد: بر خلاف تصور، در خوزستان بارش برف، باران و ریزش کوه وجود دارد که متاسفانه در سال‌های گذشته شاهد حوادث تلخی در جاده‌های استان بودیم که به ایمن سازی جاده‌ها و آماده باش گروه‌های امداد رسان نیاز است.

وی افزود: باید با هماهنگی بیشتر بین مجموعه های مستقر در جاده‌های استان این رزمایش به خوبی اجرا شود تا شاهد حوادثی از جمله تصادف مه‌گرفتگی بهبهان، ریزش کوه در اندیکا ، و حوادث جاده‌های ایذه و دهدز نباشیم.