شناسهٔ خبر: 121935 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای ؛

١٠٠ راهدارخانه جدید به چرخه عملیاتی راهداری زمستانی امسال افزوده شد

داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کفت :بیش از یک هزار و ١٥٠ راهدارخانه در جاده ها فعال هستند که از این تعداد ١٠٠ راهدارخانه جدید نسبت به سال گذشته به چرخه عملیاتی راهداری زمستانی سال جاری افزوده شد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در رزمایش زمستانی که صبح امروز با حضور تمامی سازمانهای ذی ربط برگزار شد، با اشاره به این مطلب افزود :در حال حاضر قانون حمایت از جوانی جمعیت و خانواده مورد تصویب قرار گرفته است و امید می رود با همکاری پلیس راه کشور و دیگر نهادها و سازمانهای مسئول و ذی ربط در ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده ای ، بتوانیم کشته های ناشی از سوانح جاده ای را کاهش بدهیم لذا این امر بزرگترین خدمت را به جوانی جمعیت خواهد داشت.
امانی با بیان اینکه  متاسفانه درصد قابل توجهی از کشته شدگان تصادفات جاده ای کشور را جمعیت جوان کشور و سرپرست خانواده به خود اختصاص داده است اظهار داشت : این در حالی است که بر اساس تحقیقات انجام شده علاوه بر عوارض های مالی ، عوارض اجتماعی و فرهنگی بسیاری به خانواده ها و جامعه تحمیل می شود.

وی با اشاره به اینکه  باید تمرکز مسئولان بر روند کاهشی تصادفات جاده ای باشد، خاطر نشان کرد :این امر نیازمند یک عزم جدی بوده و هر سازمانی به فراخور وظیفه ای که دارد و اعتبارات و اطلاعاتی که در اختیارش است ، می تواند در این راستا اقداماتی را انجام دهد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  افزود: زمستان امسال در جهت تامین اطمینان خاطر کاربران و مسافران جاده ها ، ١٢ هزار نیروی راهداری با تلاش شبانه روزی خود با به کارگیری ٩ هزار و ٦٠٠ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری مشغول خدمات رسانی هستند.

امانی گفت: بیش از یک هزار و ١٥٠ راهدارخانه در جاده ها فعال هستند که از این تعداد ١٠٠ راهدارخانه جدید نسبت به سال گذشته به چرخه عملیاتی راهداری زمستانی سال جاری افزوده شد.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، وی تصریح کرد: با توجه به اقداماتی که در خصوص بازسازی و نوسازی ماشین آلات راهداری انجام شده است ، زمستان امسال به ازای هر ٢٥ کیلومتر یک نمک پاش مکانیکی فعال است که می تواند در انجام بهتر و سریع تر عملیات راهداری زمستانی اثر شایانی داشته باشد.