شناسهٔ خبر: 121952 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

صدور، تمدید، تجدید و ارتقا پروانه اشتغال به کار مهندسی از طریق سامانه سپامک

راه و شهرسازی گلستان رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی گلستان گفت: در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک، از این پس هر گونه صدور، تمدید، تجدید و ارتقا پروانه اشتغال به کار برای متقاضیان حقیقی و حقوقی از طریق سامانه الکترونیکی سپامک انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( گلستان)،  محمد توان رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: با توجه به راه اندازی سامانه سپامک توسط وزارت راه و شهرسازی و اتصال به درگاه ملی مجوزها، از ابتدای سال جاری پروانه اشتغال به کار تمامی متقاضیانی که در آزمون ورود به حرفه مهندسی، کاردانی، معماران تجربی و ... پذیرفته شده اند از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور و سامانه الکترونیکی سپامک، به صورت غیر حضوری، صادر می‌شود.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: در این راستا از تاریخ ۲۲ آذرماه ۱۴۰۱، تمامی عملیات تمدید، تجدید و ارتقا پروانه اشتغال به کار برای متقاضیان حقیقی و حقوقی از طریق سامانه الکترونیکی سپامک انجام خواهد شد.

وی افزود: پیرو مصوبات هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار، وزارت امور اقتصادی و دارایی مجوزهای مربوط به اداره کل راه و شهرسازی را شامل ۱۴ عنوان مجوز کسب و کار در حوزه صدور پروانه اشتغال به کار اعلام نموده،که از ابتدای سال ۲۱۵ پروانه اشتغال به کار در رشته های هفت گانه مهندسی ساختمان صادر شده است.

 توان همچنین تصریح کرد: از این تعداد ۱۸۶ پروانه اشتغال به کار متعلق به مهندسان ( شخص حقیقی) در صلاحیت های طراحی – نظارت و اجرا، ۲۳ پروانه برای اشتغال به کار برای سازندگان مسکن و ساختمان (شخص حقیقی) و دو پروانه برای سازندگان انبوه سازان مسکن و ساختمان است.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی گلستان  ادامه داد: همچنین از ابتدای سال تا کنون هزار و ۶۶۹ پروانه اشتغال به کار در بخش حقیقی و حقوقی به صورت دستی توسط اداره کل راه و شهرسازی گلستان صادر شده که این امر نقش اثرگذاری بر توسعه اشتغال استان در حوزه ساختمان دارد.

وی در انتها افزود: گفتنی است مهندسان گلستانی می توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی سپامک به آدرس www.sepamak.murd.ir  نسبت به دریافت، تمدید، تجدید و ارتقا پروانه اشتغال به کار خود اقدام کنند.