شناسهٔ خبر: 121954 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای رزمایش طرح ترافیکی و راهداری زمستانی استان یزد در سال1401

رزمایش طرح ترافیکی و راهداری زمستانی استان یزد

رزمایش زمستانی با مشارکت و همراهی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، پلیس راه و سایر دستگاه های امدادرسان در یزد صبح امروز برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(یزد)، "محمد رستگاری" مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد در این مراسم که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، رئیس پلیس راه استان و دیگر مسئولان مرتبط با تردد جاده ای برگزار شد اظهار داشت: هدف اصلی از تلاش و فعالیت دستگاه های امداد رسان جاده ای در فصل سرما، کاهش میزان تصادفات و فوتی ها است که امیدواریم با اقدامات و تدابیری که در نظر گرفته شده امسال را با کمترین میزان تصادفات پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه طرح راهداری زمستانی در استان یزد عملا از هفته گذشته و همزمان با بارش ها آغاز شده است تصریح کرد: 16 اکیپ راهداری و همچنین تمام راهدارخانه های استان به صورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی به کاربران جاده ای استان یزد در طول فصل سرد سال هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه در سال جاری تعداد فوتی های ناشی از تصادف در استان یزد افزایش داشته است ابراز داشت: استان یزد در سال جاری علیرغم افزایش تعداد فوتی های ناشی از تصادف و با وجود اینکه از لحاظ تراکم ترافیک در سطح کشور رتبه 17 را دارا است اما جز 4 استان کشور با کمترین فوتی ناشی از تصادف است.

رستگاری در پایان اظهار داشت: پائین بودن تعداد فوتی های ناشی از تصادف در استان ناشی تلاش و همکاری دستگاه های امداد رسان جاده ای است که امیدواریم این فعالیت و هم افزایی و تعامل در فصل زمستان امسال نیز منجر به کاهش فوتی ها و تصادفات در محورهای مواصلاتی استان شود.