شناسهٔ خبر: 121970 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بنادر و دریانوردی در هفته‌ای که گذشت:

ارتقای نقش دریای خزر و بنادر ایران در تجارت بین‌المللی و لجستیک دریایی /صادرات بیش از ۴ میلیون تن کالا از بنادر غرب هرمزگان 

پایانه مسافری بین‌المللی دریایی بندر بوشهر ارتقای نقش دریای خزر و بنادر ایران در تجارت بین‌المللی و لجستیک دریایی ،صادرات بیش از ۴ میلیون تن کالا از بنادر غرب هرمزگان ،دیپلماسی اقتصادی برای معافیت تحریمی بندر امام خمینی(ره) بکار گرفته شود بخشی از مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه بنادر و  دریانوردی در هفته گذشته به شرح زیر است:

ارتقای نقش دریای خزر و بنادر ایران در تجارت بین‌المللی و لجستیک دریایی 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره اقدامات راهبردی دولت سیزدهم برای توسعه همکاری‌های دریایی و بندری با کشورهای همسایه، گفت: یکی از راهبردهای سازمان بنادر و دریانوردی، ارتقای نقش دریای خزر و بنادر ایران در تجارت بین‌المللی و لجستیک دریایی است.

‌دریا و حمل‌ونقل دریایی برای کشور منبع ثروت است 

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دریا و حمل‌ونقل دریایی برای کشور به عنوان یک منبع ثروت نباید از دست برود، گفت: بنادر شمالی ایران به عنوان یک بازار جدید باید مورد توجه جدی واقع شود.

پوشش ماهواره مخابراتی ثریا در مجتمع بندری امام خمینی(ره) عملیاتی شد 

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از عملیاتی شدن پوشش ماهواره مخابراتی ثریا در مجتمع بندری امام خمینی(ره) خبر داد.

دیپلماسی اقتصادی برای معافیت تحریمی بندر امام خمینی(ره) بکار گرفته شود 

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به ضرورت بکارگیری دیپلماسی اقتصادی برای معافیت تحریمی بندر امام خمینی(ره) از تحریم های غرب گفت: در صورت عملی شدن چنین امری، رونق تجارت خارجی با محوریت ترانزیت کالا از خوزستان باعث رشد اقتصادی کشور می‌شود.

بهره‌برداری از بندرگاه چندمنظوره بندرخمیر همزمان با دهه فجر

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از بهره برداری بندرگاه چند منظور خمیر در دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

صادرات بیش از ۴ میلیون تن کالا از بنادر غرب هرمزگان 

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۸۷۹ تن انواع کالا صادر و بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب این استان کاپوتاژ شده است.