شناسهٔ خبر: 121976 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

محور گرگان-علی آباد پرترددترین محور ارتباطی گلستان است

راهداری گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان اعلام کرد: در ۸ ماهه سال جاری بیش از ۱۱۶ هزار و ۷۵۸ تردد در استان ثبت شده که محور گرگان- علی آباد با ۱۶ هزار و ۶۸۲ تردد بیشترین تردد را داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در دهمین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل گلستان با حضور استاندار گفت: ۷۱ درصد ترددهای این مدت، بومی و مابقی از استان های خراسان رضوی و  مازندران با بیشترین فراوانی و  تهران، خراسان شمالی و سمنان با کمترین تردد به ثبت رسیدند.

وی با بیان اینکه محورهای واقع در شرق استان از جمله محور گرگان-علی آباد، علی آباد-رامیان از محورهای پرتردد و تاثیرگذار در تصادفات هستند، افزود: تعریض، تکمیل ابنیه فنی، احداث روشنایی و ایمن سازی اقداماتی بوده که برای کاهش تصادفات آنها اجرا شد.

به گفته مصدقی، یکی دیگر از اقدامات تاثیرگذار در افزایش ایمنی راهها و کاهش تصادفات جاده ای، اجرای طرح راهداری ضربتی بوده که رفع موانع سرقتی روشنایی در ۶۰ کیلومتر از راهها بعنوان مهمترین اقدام است.

وی افزود: اصلاح شیب شیروانی، شانه سازی، آشکارسازی سرعتکاهها و نقاط پرتصادف، رنگ آمیزی،منظرآرایی و زیباسازی حاشیه و رفیوژ میانی از فعالیت های اجرا شده دیگر جهت افزایش ایمنی محورها  است.

طول راههای استان گلستان ۵۲۵۰ کیلومتر است.