شناسهٔ خبر: 121982 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مهرداد جهانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی:

رفع کل نقاط پرتصادف مصوب سال ۱۳۹۵ در استان مرکزی

کمیجان طبق اعلام دفتر نگهداری علائم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور کل نقاط پر تصادف مصوب سال ۱۳۹۵ در محورهای مواصلاتی استان مرکزی رفع شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، *مهرداد جهانی* مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با بیان اینکه حاصل کار جهادی خدمت حداکثری است گفت: مرکزی یکی از استان‌هایی است که بنا بر تأیید و اعلام دفتر نگهداری علائم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، کل نقاط پرتصادف مصوب سال ۱۳۹۵ آن، با تلاش بی وقفه و جهادگونه بطور کامل رفع شده است.

وی افزود: نقاط پر تصادف پس از ایمن سازی فیزیکی در کمیسیون مشترکی با پلیس راه استان، مورد بررسی و تأیید نهایی قرار می‌گیرد.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی پس از اتمام ایمن سازی نقاط پرتصادف مصوب، برای تداوم ارتقای ایمنی در راه‌ها، با همکاری پلیس راه استان نقاط پرحادثه جدیدی شناسایی شده و پس از بررسی و تأیید در کمیسیون‌های ایمنی نسبت به رفع آن‌ها اقدامات لازم صورت می‌پذیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: راهداران، کارشناسان و مهندسین این اداره کل علاوه بر تلاش بی وقفه برای رفع نقاط پر تصادف مصوب، نقش مؤثری در رفع نقاط مستعد حادثه نیز ایفا کرده اند که بخشی از حاصل این تلاشها اصلاح و ایمن سازی ۸۶ نقطه پرحادثه و مستعد حادثه صرفا در هشت ماهه نخست امسال است.

جهانی تصریح کرد: ایمن سازی نقاط پرتصادف شامل موارد مختلفی مانند احداث تقاطع غیرهمسطح، نصب حفاظ های میانی و کناری بتنی و فلزی، احداث روشنایی، اصلاح مسیر، نصب انواع تابلو و علائم و موارد مختلف دیگری است که بر اساس پیشبرد اهداف دولت سیزدهم برای تکمیل پروژه های نیمه تمام، با همت مضاعف نیروی انسانی و بسیج تمام امکانات، تجهیزات و ماشین‌آلات راهداری موفق به تحقق این دستاورد مهم و ارزشمند شدیم.

وی تلاش برای ارتقای ایمنی و ایمن سازی حداکثری محورهای مواصلاتی را مهم‌ترین دغدغه راهداران عنوان کرد و افزود: تمامی فعالیت روزانه ادارات تابعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ها رویکرد ایمنی دارد.

استان مرکزی دارای شش هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی است که طی سال‌های اخیر، بطور سالیانه حدود ۴۵۰ کیلومتر اصلاح و اجرای شیب شیروانی و ۶۵۰ کیلومتر شانه سازی و رفع افتادگی شانه راه با هدف ارتقای ایمنی حاشیه جاده و افزایش ضریب بخشندگی راه توسط راهداران سطح استان انجام می‌شود.