شناسهٔ خبر: 121990 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی همدان

اسدالهی 4 مدیر کل راه و شهرسازی همدان با اعلام اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی استان گفت: استان همدان دارای ۳۴ طرح عمرانی استانی و ملی با اعتباری بالغ بر ۷۸۰ میلیارد تومان است که از این مبلغ تا کنون۱۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری  وزارت راه و شهرسازی (همدان)،  ایوب اسدالهی مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان بیان کرد: با توجه به سفر ریاست جمهوری به استان همدان ۹ طرح از پروژه های حمل و نقل این اداره کل مشمول پروژه های مصوب سفر شد.

وی افزود: برای مجموع این ۹ پروژه اعتباری معادل ۹۵۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که مقرر شده در طول مدت سه سال به پروژه ها تخصیص پیدا کرده تا در پایان دولت مورد بهره برداری قرار گیرد که تا کنون ۶۳ میلیارد تومان از این مبلغ تخصیص یافته است.

وی یادآورشد: در رابطه با سایر پروژه های این استان اعم از حمل و نقل و شهرسازی و معماری تا کنون حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه ها تخصیص یافته است.

اسدالهی در خصوص پروژه های مصوب سفر ریاست جمهوری به استان عنوان کرد: احداث باند دوم ساوه – نوبران – رزن – دمق – اورقین یکی از این پروژه هاست که برای آن ۸۶ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده و ۸ میلیارد تومان اختصاص یافته است و هم اکنون از پیشرفت ۴۸ درصدی برخوردار است.

وی ادامه داد: ۲۳ میلیارد تومان برای احداث بزرگراه تاکستان – رزن ، ۳۵ میلیارد تومان برای احداث باند دوم کبودرآهنگ – قیدار، ۱۰ میلیارد تومان برای چهار خطه نمودن محور نهاوند – کنگاور و ۶۶ میلیارد تومان برای چهارخطه نمودن نهاوند – آورزمان – ملایر در سفر ریاست جمهور به استان مصوب شده است.

وی تصریح کرد: برای بهسازی راه اصلی تویسرکان – کنگاور ،  محور سامن – بروجرد، بهسازی راه ملایر – توره و تقاطع بهاران به ترتیب ۵۰ ، ۳۳، ۱۲ و ۴ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است .

اسدالهی در پایان خاطرنشان ساخت: در مجموع ۳۱۹ میلیارد تومان اعتبار در سفر ریاست محترم جمهور به استان همدان برای پروژه های راهسازی اداره کل راه و شهرسازی مصوب شد که از این مقدار ۷۱ میلیارد تومان تخصیص اعتبار یافته است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری جهت پیشرفت این پروژه ها اعتبارات بیشتری تخصیص یابد.