شناسهٔ خبر: 121996 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشستی با حضور استاندار و مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی؛

وضعیت پیشرفت پروژه های طرح تحول حاشیه شهر مشهد بررسی شد

اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي وضعیت پیشرفت پروژه های طرح تحول حاشیه شهر مشهد که مرداد ماه امسال در چهار بخش ستاد بازآفرینی شهری ایران، دستگاه های اجرایی، شهرداری مشهد و نهادهای عمومی، مردمی و خیرین مصوب شده بود در نشستی با حضور استاندار و مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، عباس یوسف زاده مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه این جلسه گفت: با توجه به تصویب سند تحول حاشیه شهر مشهد با ۲۰۳ پروژه و اعتباری بالغ بر ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال، میزان پیشرفت، گلوگاه ها و مواتع در نشستی مشترک با معاون عمرانی استاندار، فرماندار و شهردار مشهد مطرح و راهکارهای پیشنهادی مطرح شد.

یوسف زاده افزود: با توجه به مصوبه ستاد ملی بازآفرینی شهری، ۱۳۶ پروژه جهت حاشیه شهر مشهد از محل فروش بخشی از اراضی شرکت بازآفرینی شهری ایران تعریف شده که در فاز اول ۴۰ پروژه در قالب طرح تحول گنجانده شده است.

وی با اعلام اینکه این ۴۰ پروژه شامل ۹ طرح روشنایی معابر (شرکت توزیع برق مشهد)، ۲۲ طرح بهداشتی و درمانی (دانشگاه علوم پزشکی مشهد)، یک طرح شرکت آب و فاضلاب، ۳ طرح احداث کلانتری، ۲ طرح احداث مرکز سلامت اجتماعی بانوان، ۲ پارک و فضای سبز و یک طرح پروژه مجتمع قضایی شرق مشهد در شهرک رجایی است، یوسف زاده اضافه کرد؛ با توجه به تحویل نقشه ها و اسناد توسط برخی دستگاه های بهره بردار و پیگیری الباقی موارد از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان، از اجرای طرح ها با اعتباری به مبلغ ۹۱۵۸ میلیارد ریال تا افق  ۱۴۰۴ خبر داد.

در این جلسه نماینده سازمان بازآفرینی شهرداری مشهد نیز گزارشی از وضعیت پیشرفت پروژه های دستگاه های اجرایی در ۸ پهنه حاشیه شهر مشهد ارائه کرد.

بر پایه این سمانه نصراللهی سرپرست اداره برنامه ریزی و مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گزارش اجمالی از اقدامات پروژه های بازآفرینی  حاشیه شهر مشهد، تحویل ۲۰۰۰ تن قیر رایگان در هشت پهنه حاشیه شهر مشهد به شهرداری مشهد، صدور ۱۹۷ پروانه رایگان بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال تا آذر ماه ۱۴۰۱، ارایه تسهیلات بازآفرینی در سال ۱۴۰۰ در غالب ۱۰۶ پروژه به تعداد ۷۶۶ واحد که از محل اعتبارات ۱۴۰۰ تا شهریور ۱۴۰۱ ارایه نمود.